Raliul Harghitei – 20 de ani de istorie

22 septembrie 2013 - 5 minute de citit

raliulharghiteicamilaRaliul Harghitei, una dintre cele mai apreciate etape de macadam din Campionatul National de Raliuri, revine pe prima scena dupa o pauza de opt ani, urmand sa incheie sezonul 2013 al CNR Dunlop. Competitia care se va desfasura intre 25 si 26 Octombrie are sediul la Odorheiul Secuiesc si va readuce in campionat probe de legenda, precum Madaras, Racu sau Piricske, urmand sa ofere si cateva noutati notabile.

Raliul Harghitei 2013 va insuma aproape 450 de km, in jur de 120 fiind reprezentati de probele speciale, 11 la numar, in timp ce prima zi are programate 3 speciale. Organizatorii isi propun sa reediteze si sa continue traditia acestui raliu de care toti cei implicati in fenomenul sportului cu motor din tara isi aduc aminte cu placere. Regretatul  Arpad Dietrich este omul care a  construit etapa harghiteana, iar presedintele clubului organizator, Csaba Ferencz spune ca isi doreste sa fie un urmas vrednic la organizarea etapei.

Etapele organizate aici au creat o puternica traditie, multumita domnului Arpad Dietrich

spune acesta.

Ne dorim sa ducem mai departe aceasta traditie, stiind ca el a fost unul dintre cei mai buni organizatori din acele vremuri, iar scopul nostru este sa fim niste urmasi meritorii. Cea mai reprezentativa proba a intrecerii, Madaras, va purta numele sau, ca un omagiu.

Raliul Harghitei s-a nascut in 1980 ca si o competitie pe plan local, iar din 1982 a intrat in Campionatul National de Raliuri, primii invingatori fiind Ludovic Balint si Constantin Zarnescu. Pilotul cu cele mai multe victorii este Titi Aur, care s-a impus de patru ori, ultima oara in 2005, la ultima editie organizata.
Unul din cei mai de succes piloti ai intrecerii este si Bogdan Marisca, cel care a obtinut trei victorii consecutive, intre 2001 si 2003. Clujeanul saluta revenirea Harghitei in Campionatul National si  isi aduce aminte cu placere de cursele alergate aici.

Ma bucur foarte mult pentru faptul ca Raliul Harghitei revine in calendarul competitional

a spus pilotul Napoca Rally Academy.

Faptul ca am castigat de trei ori acest raliu arata ca m-am simtit extraordinar printre harghiteni. Nu pot uita marea de oameni de pe probele Racu si Piricske si de pe Madaras, intotdeauna am fost inconjurati de fani extrem de buni cunoscatori ai fenomenului. Mereu am avut impresia ca toti oamenii locului au iesit din casa sa ne vada.

Marisca este de parere ca revenirea probelor harghitene este de bun-augur si sub alte considerente, suprafata intrecerii fiind mult mai iertatoare cu materialul tehnic in comparatie cu alte raliuri de macadam.

Si sub aspect financiar este un raliu comod din toate punctele de vedere

mai spune el.

Nu-l pot uita pe regretatul Arpad Dietrich, organizatorul editiilor despre care vorbeam mai devreme. Ii felicit pe organizatorii actuali pentru ca au reusit sa reintroduca acest raliu in calendar, au de continuat o treaba facuta cu suflet si profesionalism de domnul Dietrich, nu le va fi usor. Sper din toata inima sa reuseasca.

HRR_0517

Raliul Harghitei a fost inclus de 18 ori in Campionatul National, din 1982 si pana in 2005. Iata castigatorii etapelor:

1982 Ludovic Balint/Constantin Zarnescu – Dacia 1310
1983 Gheorghe Urdea/Dacian Banca – Dacia 1310
1984 Gheorghe Urdea/Dana Marica – Dacia 1310
1985 Ludovic Balint/Dacian Banca – Dacia 1310
1986 Mihai Costinean/Eugen Rosca – Dacia 1310
1987 Ionel Malaut/Dan Ionescu – Dacia 1310
1988 Ludovic Balint/Constantin Zarnescu – Dacia 1310
1989 Ludovic Balint/Constantin Zarnescu – Dacia 1310
1996 George Grigorescu/Radu Dumitriu – Renault Clio
1997 Constantin Aur/Dumitru Boboescu – Toyota Celica
1998 Constantin Aur/Dumitru Boboescu – Toyota Celica
1999 Constantin Aur/Dumitru Boboescu – Toyota Celica
2000 Heinz Goellner/Sorin Itu – Mitsubishi Lancer Evo VI
2001 Bogdan Marisca/Sebastian Itu – Mitsubishi Lancer Evo VI
2002 Bogdan Marisca/Sebastian Itu – Mitsubishi Lancer Evo VI
2003 Bogdan Marisca/Sebastian Itu – Mitsubishi Lancer Evo VI
2004 Emanuel Ilina/Flavius Campeanu  – Mitsubishi Lancer Evo VI
2005 Constantin Aur/Adrian Berghea – Mitsubishi Lancer Evo VII

Sursa: autorally.ro

Tags: , ,