Odorheiu Secuiesc, 8-10 Octombrie 2015

Regulament particular

Campionatul National de Raliuri Dunlop 2015 Etapa a VIII-a – Raliul Perla Harghitei

1. INTRODUCERE

1.1 “Raliul Perla Harghitei” este organizat şi se desfăşoară în conformitate cu Codul Sportiv Internaţional FIA 2015 şi anexele sale, cu Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri – Dunlop 2015, Regulamentul pentru Organizatori de Competiţii FRAS 2015 şi cu prezentul Regulament Particular.
Eventualele modificări şi/sau completări la acest Regulament Particular se vor face prin buletine numerotate si datate, emise de către Organizator, cu avizul FRAS, sau de către Colegiul Comisarilor Sportivi (CCS).

1.2 Suprafaţa de desfăşurare:
Macadam: 98,3%
Asfalt: 1,7% (PS4)

1.3 Distante:
Distanţa totală a probelor speciale: 84,81 km Distanta totală a raliului: 324,53 km
Număr total de probe speciale: 10 (4 diferite)
Procent probe speciale din total raliu: 26,13 %

2. ORGANIZARE

2.1 Campionate:
Campionatul Naţional de Raliuri – Dunlop 2015 – etapa a opta, coeficient 0.8

2.2 Licenţe de organizare
Licenţa FRAS nr. 28/07.09.2015
Permis de organizare FRAS nr. 56/07.09.2015

2.3 Clubul organizator/Date de contact:
CS Maxx Racing
Str. Kos Karoly nr.1/A, Odorheiu Secuiesc
Tel/Fax : 0368/430.187;
Mobil: 0722/972.731
E-mail: office@raliulharghitei.ro.
Persoane de contact:
Csaba Ferencz: 0744/221.011
Bela Stoica: 0745/039.736
Website : www.raliulharqhitei.ro
Site-uri utile : www.fia.com.www.fras.ro

2.4 Comitetul de organizare:

Numele şi prenumeleFUNCŢIA
BORBOLY CsabaPreşedintele Consiliului Judeţean Harghita
BUNTA LeventePrimarul Municipiului Odorheiu Secuiesc
INCZE CsongorVicepreşedintele Consiliului Judeţean Harghita
BIRO Barna BotondConsilier Judeţean
Comisar NICA NicolaeInspectoratul Judeţean de Poliţie Harghita - Direcţia Rutiera
Locotenent Colonel 1 AMAN Dl DANInspectoratul de Jandarmi Judeţean Harghita
DAJKA ZoltánCoordonator Compartiment Drumuri Judeţene Harghita
Sef de Brigada POP GheorgheInspector General Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenta Harghita
FERENCZ CsabaPreşedinte CS MAXX Racing

2.5 Colegiul Comisarilor Sportivi (CCS):

Preşedinte: Sándor Benedek (BV)

Comisar: Rareş Florescu (SB)

Comisar: Ciprian Burnar (B)

2.6 Observator FRAS: Norris Măgeanu (B)

Delegat Securitate FRAS: Cătălin Nicolaescu (AG)

Medic FRAS: Romeo Dănilă (CJ)

2.7 Oficiali:

Director Sportiv: Laurențiu Oros (BV)

Director Organizatoric: Adrian Diaconescu (BV)

Secretar Sef: Remus Strian (BV)

Sef Centru Calcul: Mihai Smaranda (SB)

Şef Verificare Tehnică: Pavel Traian (AG)

Relaţii cu Sportivii: Csaba Ferencz (HR)

Cronometror Şef: Ștefan Florea (B)

Observator Arbitri: Ioan Badiu (SB)

Şef Securitate: Mihai Avram (CJ)

Şef Traseu: Florin Calangea (B)

Şef Deschidere: Tamas Lang (CJ)

Medic Şef: Dr. Peter Szilard (HR)

Ofiţer de presă: Răzvan Codorean (B)

2.8 Comandament:
Odorheiu Secuiesc – Hotel Târnava, Piaţa Primăriei nr.16.

2.9 Parc închis:
Odorheiu Secuiesc – Piaţa Primăriei.

2.10 Parc Service:
Odorheiu Secuiesc – str. Rákóczi Ferencz şi str.Kossuth Lajos.
Parc Platforme: Str. lancu de Hunedoara (vezi Anexa VIII)

2.11 Regrupare:
Odorheiu Secuiesc – str.Rakoczi Ferencz.

2.12 Realimentare:
Parc Service: str Kossuth Lajos;
îndepărtată: Vlăhiţa, Str. 1 Mai (N 46 20.901, E 25 31.666)

3. PROGRAM
Marţi, 8 Septembrie 2015
08:00Deschiderea înscrierilorWebsite
Joi, 24 Septembrie 2015Marți, 29 Septembrie 2015
20:00închiderea înscrierilorWebsite
Vineri, 25 Septembrie 2015Miercuri, 30 Septembrie 2015
11:00Publicarea listei de înscrieriWebsite

Săptămâna Raliului

Miercuri, 7 Octombrie 2015
10:00/20:00Deschidere comandamentHotel Târnava
10:00/20:00înscriere recunoaşteri, colectare documentaţie;Hotel Târnava
10:00/20:00Montare sist. supraveghere GPS pe automobilele de recunoaşteriHotel Târnava
14:00/19:00RecunoaşteriVezi Anexa II
22:30/23:30Recunoaşteri Superspecială (PS4)
Joi, 8 Octombrie 2015
09:00/20:00Deschidere comandamentHotel Târnava
09:00/12:00înscriere recunoaşteri, colectare documentaţie;Hotel Târnava
09:00/12:00Montare sist. supraveghere GPS pe automobilele de recunoaşteriHotel Târnava
10:00/17:00RecunoaşteriVezi Anexa II
15:00Deschidere Parc ServiceStr. Kossuth Lajos
16:00/19:00Verificări AdministrativeHotel Târnava
16:30/19:30Verificări Tehnice IniţialeParc Service
20:00Start festivPiaţa Marton Aron
Vineri, 9 Octombrie 2015
08:00/13:00ShakedownOdorheiu Secuiesc - Tăureni
09:00/22:00Deschidere comandamentHotel Târnava
13:00Prima şedinţă CCSHotel Târnava
15:00Start ziua întâiParc Service
18:55Sosire ziua întâiParc închis
Sâmbătă, 10 Octombrie 2015
08:30Deschidere comandamentHotel Târnava
09:00Start ziua a douaParc închis
16:03Sosire raliuPrimăria Odorheiu Secuiesc
16:45Verificări Tehnice FinaleService Nordica
17:00Şedinţă Finală CCSComandament
17:30Rezultate ProvizoriiComandament, Website
18:00Festivitate de PremierePrimăria Odorheiu Secuiesc
4. ÎNSCRIERI

4.1 Data limită:
Joi, 24 Septembrie 2015, ora 20:00 Marți, 29 Septembrie 2015

4.2 Procedura de înscriere:
Formularul de înscriere trebuie trimis prin e-mail, la adresa: inscrieri@autorally.ro.
Cererile incomplete nu vor fi luate în considerare.

4.3 Număr maxim de înscrişi acceptaţi: 70

4.4 Clase:

CLASEGRUPE
2S2000-Rally : motor 1.6 Turbo cu restrictor de 30 mm S2000-Rally: 2.0 Atmosferic Grupa R4 Grupa R5
3Grupa N; automobile cu cilindreea peste 2000 cmc (fostul N4)
4RGT
5/6Grupa A - automobile cu cilindreea de la 1600 cmc şi până la 2000 cmc Super 1600 R2C (peste 1600 cmc până la 2000 cmc) R3C (peste 1600 cmc până la 2000 cmc) R3T (până la 1600 cmc/cilindreea nominală) R3D (până la 2000 cmc/cilindreea nominală)
5/6Grupa A - automobile cu cilindreea de la 1400 cmc până la 1600 cmc R2B (de la 1400 cmc până la 1600 cmc) Kit-Car peste 1400cc până la 1600 cmc
7Grupa A- automobile cu cilindreea până la 1400 cmc Kit-Car până la 1400 cmc
8Grupa N - automobile cu cilindreea de la 1600 cmc şi până la 2000 cmc
9Grupa N - automobile cu cilindreea de la 1400 cmc până la 1600 cmc Rí B (de la 1400 cmc şi până la 1600 cmc)
10Grupa N - automobile cu cilindreea până la 1400 cmc R1A (până la 1400 cmc)
11Grupa H - automobile cu cilindreea peste 2000 cmc
12Grupa H - automobile cu cilindreea între 1600-2000 cmc
13Grupa H - automobile cu cilindreea între 1400-1600 cmc
14Grupa H - automobile cu cilindreea până la 1400 cmc
15Grupa 1 - automobile istorice

Notă:

  1. Automobilele care au ieşit din omologare (omologare expirată) dar rămân conforme cu un anumit stadiu certificat de fişa de omologare şi care corespund din punctul de vedere al normelor de securitate actuale, pot fi asimilate si pot participa in cadrul Campionatului National de Raliuri – Dunlop 2015 la clasa cu care au fost asimilate, in baza unei cereri adresate Comisiei Tehnice a FRAS. Comisia Tehnica va aviza/respinge cererea, după consultarea Comisiei Naţionale de Raliuri. Comisia Tehnica a FRAS poate acorda aceasta prelungire de omologare pe plan national pentru automobilele care au fost omologate FIA la gr. N si A, exclus derivatele acestora gen A8, WRC, Kit Car, etc. pentru care avizul Comisiei Naţionale de Raliuri este obligatoriu. Odata stabilita asimilarea si/sau prelungirea omologării pe plan national, aceasta nu mai poate fi retrasa pe parcursul sezonului competitional pentru care a fost acordata.
  2. Grupa H – automobile cu omologare expirată sau fără omologare FIA. Automobilele încadrate la aceasta grupa, cu motoare supraalimentate a căror cilindree echivalentă depăşeşte 2000 cmc, vor fi echipate cu restrictor de 34 mm.
  3. Automobilele cu două roţi motrice echipate cu un motor turbódiesel cu o capacitate cilindrică mai mică de 2000 cm3 sunt acceptate în Grupele A şi N după capacitatea nominală (geometrică).
  1. Automobilele omologate ca şi Kit Car care au capacitatea cilindrica cuprinsă între 1400 şi 1600 cmc, pot fi acceptate dacă respectă Articolul 255-6.2 “Greutăţi” din Anexa J – FIA.
  2. Pentru automobilele din Grupa R4 trebuie respectate modificările impuse obligatoriu in fisa de omologare fata de Grupa N (nu se accepta doar o parte din modificările impuse iar restul sa ramana conform Grupei N). Un automobil de grupa N care utilizează cel puţin una din extensiile VR4, va fi încadrat la grupa R, ca urmare supunandu-se obligativităţii de la primul alineat al acestui articol.
  3. Grupa I – automobile istorice de competiţie care îndeplinesc următoarele cerinţe:
  4. automobilele care sunt conforme cu anexa K – FIA, până la perioada I (31/12/1981) cu excepţia monoposturilorsau prototipurilor. Precizări în regulamentul tehnic al grupei I.
  5. să fie conforme cu fişa de omologare FIA (din perioada de valabilitate a omologării)
  6. să fie în acord cu Anexa J-FIA (din perioada de valabilitate a omologării)

4.5 Taxe înscriere:

4.5.1 Cuantum:

Echipaj:

240 euro pentru echipajele al căror automobil de concurs se incadreaza la clasele 2-8 si 11.

160 euro pentru piloţi juniori (sub 25 ani), sau echipajele ale căror automobile de concurs se incadreaza la clasele 9,10 si 12 – 15.

Echipă:

160 euro pentru echipă compusă din două echipaje;

200 euro pentru echipă compusă din trei echipaje;

240 euro pentru echipă compusă din patru echipaje.

Taxă de înscriere Shakedown : 40 euro.

Notă: Plata se poate face doar în lei, la cursul BNR din ziua respectivă

4.5.2 Detalii plată:

în cererea de înscriere vor fi incluse si datele de facturare (persoană fizică/juridică), iar plata va fi făcută doar după eliberarea facturii de către CS Maxx Racing:

taxa de înscriere se va plăti în contul IBAN R061 RNCB 0156 0163 5395 0001, deschis la BCR, sucursala Odorheiu Secuiesc. în documentul bancar, la câmpul „informaţii plată” se va specifica numărul si seria facturii pentru care se face plata, precum si numărul de licenţă si numele întreg al pilotului. Data limită de pe documentul bancar este Joi, 24 Septembrie 2015Marți, 29 Septembrie 2015.

taxa pentru Shakedown, dacă participarea a fost precizată în cererea de înscriere şi nu s-a achitat împreună cu taxa de înscriere, se achită la înscrierile pentru recunoaşteri, până cel târziu Joi, 8 Octombrie 2015, ora 14:00.

4.5.3 Solicitarea înscrierii după data şi ora prevăzută la art.4.1, se aprobă, cu plata majorată cu 20% a taxei de înscriere, până cel târziu joi, 8 Octombrie 2015, ora 12:00.

4.5.4 Taxa de înscriere majorată conform art.4.5.3 şi taxa pentru Shakedown se achită numai la înscrierile pentru recunoaşteri, iar eliberarea documentaţiei tehnice si înscrierea la recunoaşteri vor fi făcute doar după plata tuturor taxelor datorate către organizator.

4.5.5 La verificările administrative se poate achita doar taxa de înscriere pentru echipă, dacă aceasta nu a fost achitată la înscrierea echipajelor.

4.5.6 Taxa de înscriere se returnează :

-100% echipajelor/echipelor în cazul în care raliul nu are loc.

– 75 %, concurenţilor a căror înscriere nu a fost validata;

– 50 %, echipajelor/concurenţilor care din motive de forţă majoră, atestate/certificate de către FRAS, sunt în imposibilitatea de a lua startul.

5. ASIGURĂRI

5.1 Prima de asigurare inclusă în taxa de înscriere garantează concurenţilor acoperirea eventualelor pagube civile faţă de terţe persoane. Participanţii vor fi asiguraţi pe toate probele speciale de o asigurare de răspundere civilă faţă de terţi în valoare de 100.0 lei.

5.2 Asigurarea este obligatorie, nu se va suprapune, nu va înlocui şi nu va aduce atingere niciunei poliţe de asigurări personale sau individuale deţinută de un concurent sau orice altă persoană fizică sau juridică participantă la eveniment.

5.3 Vehiculele de service şi automobilele utilizate în scop de recunoaştere, chiar şi cele care poartă plăci speciale emise de organizatori sau FRAS, nu sunt acoperite de poliţa de asigurare a raliului.

6. PUBLICITATE SI IDENTIFICARE

6.1 Publicitatea obligatorie a organizatorului este „Perla Harghitei – Iubeşte natura”.

6.2 Organizatorul asigură fiecărui concurent panorile cu publicitatea obligatorie, care trebuie montate pe maşină până la verificările tehnice, conform indicaţiilor din Anexa IV la prezentul Regulament Particular.

6.3 Publicitatea obligatorie a FRAS:

a.- pe partea de sus a lunetei automobilelor de competiţii, sigla ’’DUNLOP” de dimensiuni 10 cm x 100 cm, conform modelului pus la dispoziţie de FRAS, pentru echipajele care nu au contracte de sponsorizare cu alte firme de anvelope; b. – pe partea de sus a lunetei automobilelor de competiţii, sigla ’’www.fras.ro” de dimensiuni (10 cm x 100 cm), conform modelului pus la dispoziţie de FRAS, pentru echipajele care prezintă contracte de sponsorizare cu alte firme de anvelope.

6.4 Publicitate pentru partenerii echipajelor participante la Raliul Perla Harghitei

6.4.1 Toate echipajele înscrise la Raliul Perla Harghitei vor putea organiza activităţi de publicitate sportivă (cort, branding, sampling, hostese, sesiuni de autografe, ) numai în zona alocată în cadrul parcului service. Locaţiile raliului: zona de start/sosire, festivitatea de premiere, sala de conferinţe de presă, zona VIP, Superspeciala – PS4 sunt locaţii exclusive pentru partenerii organizatorului şi ai FRAS. Echipajele pot organiza activităţi de publicitate sportivă în aceste zone doar cu acordul scris al organizatorului. în caz contrar, organizatorul va sancţiona echipajul cu amendă de 1000 de Euro.

6.4.2 Promovarea partenerului echipajelor sub formă de publicitate comercială (promovare directă produs, servicii, oferte) fără acordul scris al organizatorului (prin contract), se interpretează ca şi publicitate interzisă şi va fi sancţionată de către organizator prin anularea înscrierii echipajului la Raliul Harghitei, fără ca taxa de înscriere să fie restituită.

7. ANVELOPE

7.1 Folosirea anvelopelor pentru asfalt („slick”) este interzisă.

7.2 Marcarea Pneurilor
Marcarea pneurilor este obligatorie pentru toţi participanţii la Raliul Perla Harghitei. în timpul raliului, procedurile vor fi următoarele:La începutul fiecărei zile, secţiuni (ieşire din parc de service), cele patru pneuri montate pe automobilul de concurs şi cele (maxim) două de rezervă vor fi marcate de către comisarii tehnici, cu autocolant special. Aceeaşi procedură de marcare va fi folosită ori de câte ori automobilele de concurs vor părăsi parcul de service, dar cu autocolante diferite.

7.3 Mijloace de control
în orice moment al raliului pot fi făcute controale pentru verificarea conformităţii pneurilor.

7.4 Echipamentul din maşină
Fiecare maşină are voie să transporte la bord maxim două roţi de rezervă bine fixate.

7.5 Start Amânat
Este permisă reglarea presiunii din pneuri:
– dacă startul unei probe speciale este amânat mai mult de 10 minute;
– în regrupări mai mari de 10 minute pentru orice concurent, daca regruparea este urmată de o probă specială.

7.6 Sancţiuni
Orice abatere privind pneurile va fi raportata Comisarilor Sportivi, care pot impune sancţiuni.

7.7 Numărul total de anvelope folosit în cadrul raliului nu este limitat.

8. COMBUSTIBIL

8.1 Realimentarea este permisă doar în Zonele de Alimentare (ZA) sau în zonele de Alimentare îndepărtată, indicate în Road Book, cu excepţia procedurilor descrise în Anexa VII (în conformitate cu 50 din Regulamentul pentru Raliuri Regionale FIA 2015).

8.2 În Zona de Alimentare este permisă prezenţa a doi membri ai echipei. Aceştia sunt obligaţi să poarte o vestă reflectorizantă de culoare galben fluorescent.

8.3 În cazul defectării unei maşini de concurs în interiorul Zonei de Realimentare, aceasta poate fi împinsă de către echipaj, oficiali şi de către cei doi mecanici menţionaţi la 8.1.2, în scopul evacuării din Zona de Alimentare, fără a primi penalizări.

8.2 Proceduri

8.2.1 În Zona de Alimentare nu sunt permise alte intervenţii asupra maşinii, în afara alimentării.

8.2.2 Limita de viteză în Zonele de Realimentare este de 5 km/h.

8.2.3 Motorul maşinii trebuie să fie oprit pe perioada alimentării.

8.2.4 Se recomandă ca membrii echipajului să stea în afara maşinii pe durata alimentării. în cazul în care aceştia vor rămâne în interiorul maşinii, centurile de siguranţă trebuie să fie desfăcute şi portierele deschise.

8.3 Combustibilul folosit trebuie să se încadreze în prescripţiile Anexei J (Art.252 9.1 şi 9.2) din C.S.I.- FIA. Este permisă utilizarea combustibilului tip E85 în conformitate cu normele CE nr. CWA 15293;2005(E) si a gazului natural comprimat – CNG, conform Art.8 din Hotărârea Adunării Generale din 9 martie 2013.Neîncadrarea în una din specificaţii se sancţionează cu excluderea din competiţie şi amendă în valoare de 2000 euro la cursul BNR al zilei respective. Comisia de Disciplină va putea dicta o suspendare de până la 3 etape.

9. RECUNOAŞTERI

În concordanţă cu Art. 15 din Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri – Dunlop 2015.

9.1 Înscrieri

9.1.1 Înainte de startul recunoaşterilor, concurenţii au obligaţia de a se înscrie pentru recunoaşteri (conform programului de la cap.3) şi a colecta documentaţia pusă la dispoziţie de organizator.

9.1.2 Automobilul cu care se vor efectua recunoaşterile trebuie să respecte prevederile 15.1.2 sau 15.1.3 din Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri – Dunlop 2015, iar numărul de înmatriculare şi culoarea să fie declarate pe cererea de înscriere la recunoaşteri.

9.1.3 Organizatorul va pune la dispoziţia echipajelor autocolante cu numerele de recunoaşteri, care trebuie fixate pe parbriz şi pe lunetă, pe partea copilotului. Aceste numere trebuie să fie vizibile pe întreaga durată a recunoaşterilor.

9.1.4 Trecerea competitorilor pe probele speciale ale raliului, indiferent de modalitatea sau de vehiculul folosit, începând cu data publicării prezentului regulament, marti 09.2015 ora 12:00 şi până la începutul recunoaşterilor, miercuri 07.10.2015, ora 14:00 este considerată încălcare a programului de recunoaşteri.

9.1.5 Organizatorul va pune la dispoziţia concurenţilor un sistem de supraveghere GPS, cu fixare magnetică, asigurat de firma SC Evo Tracking SRL. Acest echipament trebuie purtat în maşina de recunoaşteri pe întreg parcursul recunoaşterilor, iar funcţionarea corectă a echipamentului este responsabilitatea echipajului (nivelul de incarcare a bateriei, prezenţa în maşină şi amplasarea corespunzătoare). în cazul oricărei probleme legate de funcţionarea echipamentului, echipajul are obligaţia de a semnala acest lucru imediat către reprezentantul SC Evo Tracking SRL.

9.1.6 Program: Recunoaşterile pentru toţi piloţii se vor desfăşura conform programului din Anexa II la prezentul Regulament Particular.

9.1.7 Carnetele de recunoaşteri

Fiecare echipaj va primi la înscrierea pentru recunoaşteri un carnet de recunoaşteri, valabil pentru 3 treceri pe fiecare probă specială. Acest carnet trebuie purtat şi pontat la fiecare start şi stop al probelor speciale parcurse, sau la orice alt punct intermediar, conform solicitării arbitrilor prezenţi.

9.1.8 Carnetul de recunoaşteri trebuie depus la secretariatul raliului până cel târziu Joi, 8 Octombrie 2015. orele 19:00, în caz contrar organizatorul va percepe o amendă de 200 de euro.

9.1.9 Este permisă înscrierea celui de al doilea autovehicul de recunoaştere (de rezervă), cu obligaţia ca echipajul să anunţe organizatorului această schimbare.

9.2 Desfăşurarea recunoaşterilor

9.2.1 Prezenţa pilotului sau a copilotului pe proba specială sub orice formă este considerată recunoaştere.

9.2.2 În cazul în care în masina de recunoaşteri se află membri ai altor echipaje înscrise în raliu, se consideră recunoaştere şi pentru aceştia, ei având obligaţia de a prezenta carnetul de recunoaşteri pentru pontaj, conform solicitării arbitrilor prezenţi.

9.2.3 Restricţii

– Folosirea pneurilor de macadam în cadrul recunosterilor este interzisă

– Pentru fiecare probă specială distinctă fiecare echipaj va efectua un maximum de 3 treceri în timpul recunoaşterilor

– Este interzisă parcurgerea în sens invers a probelor speciale în cadrul recunoaşterilor, fără excepţie

9.2.4 Viteza de deplasare:

– maxim 60 km/h pe probele speciale

– Conform restricţiilor de viteză impuse de Codul Rutier şi restricţiilor semnalizate prin însemne rutiere, pe etapele de legătură.

Se subliniază faptul că recunoaşterile nu sunt sub nicio formă antrenament, iar concurenţii sunt rugaţi să aibă un comportament rutier civilizat, să respecte regulile de circulaţie şi să aibă în vedere faptul că drumurile vor fi folosite pe timpul recunoaşterilor şi de alţi participanţi la trafic.

9.3 Supraveghere, Sancţiuni

9.3.1 Viteza de deplasare şi numărul de treceri pe fiecare probă specială vor fi monitorizate prin intermediul sistemului de supraveghere GPS montat pe automobilele de recunoaşteri. Controale suplimentare pot fi făcute în orice moment, pe durata desfăşurări recunoaşterilor.

9.3.2 Nerespectarea numărului de treceri pe probele speciale se sancţionează după cum urmează:

prima abatere – amendă 200 de euro

a doua abatere – refuzul înscrierii în raliu, fără returnarea taxei de înscriere.

9.3.3 Depăşirea vitezei de deplasare pe probele speciale se va sancţiona cu o amenda de 5 euro pentru fiecare km pe oră peste limita de viteză stabilită la articolul 9.2.4 (se admite o toleranţă de 10 km/h).

9.3.4 Echipament GPS:

Deteriorarea, pierderea sau nereturnarea sistemului GPS la finalul raliului se sancţionează cu o amendă de 500 de euro;

Lipsa prezenţei echipamentului GPS din maşina de recunoaşteri, sau din maşina de concurs, în intervalele indicate, sau lipsa încărcării corespunzătoare a echipamentului se sancţionează cu amendă de 300 € pentru prima abatere şi de 600 € pentru cea de- a doua. La a treia abatere echipajul va fi sancţionat cu excluderea din competiţie.

9.3.5 Toate datoriile provenite din amenzi vor fi achitate numerar sau în file CEC, până cel târziu 8 Octombrie 2015. orele 19:00. la Secretariatul Raliului, în caz contrar echipajul urmând să fie sancţionat cu excluderea din competiţie.

10. VERIFICĂRI ADMINISTRATIVE

10.1 Documente:
– dovada achitării taxei de înscriere, în cazul celor care au plătit taxa majorată, conform 4.5.3;
– licenţele FIA/FRAS de pilot si navigator;
– permisele de conducere (sau dovada înlocuitoare) ale pilotului (dacă este cazul) şi navigatorului;
– certificatul de înmatriculare al automobilului de raliu;
– declaraţie pe propria răspundere că proprietarul autovehiculului (dacă pilotul sau copilotul nu este proprietarul automobilului) a autorizat folosirea în raliu;
– Asigurarea de răspundere civila auto (RCA);

10.2 Program: Joi 8 Octombrie 2015, orele 16:00 – 19:00. Organizatorul va face o programare a echipajelor înscrise în competiţie pentru verificările administrative (se va menţiona intervalul în care acestea se vor prezenta la verificări – ora şi minutul). Nerespectarea intervalului programat pentru verificări se consideră amânarea validării administrative si se va sancţiona conform 10.4.

10.3 Locaţie: Comandamentul Raliului, Odorheiu Secuiesc – Hotel Târnava, Piaţa Primăriei, nr.16.

10.4 Solicitarea de amânare a validării administrative se aprobă cu plata unei taxe de 20 euro.

11. VERIFICĂRI TEHNICE INIŢIALE / SIGILARE Şl MARCARE

11.1 Locaţie: Parc Service.
Program:
Joi 8 Octombrie 2015, orele 16:30 – 19:30, Secretariatul competiţiei va face programarea echipajelor pentru verificările tehnice, ţinând cont de programarea iniţială de la verificările administrative. Nerespectarea programărilor pentru verificările tehnice se va sancţiona conform art. 16.2 din Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop 2015, respectiv 6 euro/minut de întîrziere.

11.2 Apărători de noroi
Este permisă folosirea apărătoarelor de noroi, conform Anexei J FIA, Art. 252.7.7

11.3 Geamuri
Folosirea foliilor de protecţie solară pe geamuri este permisă, conform Anexei J FIA, Art. 253.11

11.4 Echipament GPS de siguranţă
Echipamentul de supraveghere GPS se fixează magnetic la interiorul vehiculului, iar trecerea sa de pe autovehiculul de recunoaşteri pe cel de concurs trebuie făcută înaintea verificării tehnice. Amplasarea corespunzătoare a dispozitivului va fi verificată în cadrul verificărilor tehnice, iar de la Verificările Tehnice şi până la intrarea în parcul închis de sosire al raliului, unde dispozitivul trebuie predat, amplasarea şi funcţionarea acestuia este responsabilitatea echipajului (vezi Art. 9.3.4 – valabil pe întreaga durată de desfăşurare a raliului).

12. ALTE PROCEDURI

12.1 Start festiv – Prezentarea participanţilor

12.1.1 Startul festiv este obligatoriu pentru toate echipajele înscrise în raliu şi va avea loc pe în Piaţa Marton Aron din Odorheiu Secuiesc, începând cu ora 20:00.

12.1.2 Program: Maşinile de competiţie şi echipajele trebuie să fie prezente în parcul service de pe Str. Kossuth Lajos, până cel târziu Joi 8 Octombrie la ora 19:40, de unde se vor încolona, la indicaţiile oficialilor, pentru a fi prezentate.

12.1.3 Echipajele au obligaţia să poarte combinezoane omologate, sau îmbrăcămintea oficială a echipei/echipajului.

12.1.4 Procedură: Ceremonia se va desfăşura începând cu ora 20:00. Echipajele se vor încolona, respectând indicaţiile oficialilor, după ordinea de start pentru ziua întâi, care va fi publicată la Secretariat şi pe website-ul oficial.
Automobilele de competiţie vor trece peste rampa de start şi vor fi oprite în coborâre, unde echipajul va coborî din maşină pentru a saluta publicul.
După trecerea peste rampa de start, maşinile de competiţie vor părăsi zona de prezentare din Piaţa Marton Aron.

12.1.5 Neparticiparea echipajului la startul festiv se sancţionează cu amenda de 200 euro.

12.1.6 Amenda specificată la 12.1.6 se achită organizatorului până Vineri 9 Octombrie, ora 11:00.

12.2 Procedură de sosire

Finalul raliului este în punctul de Control Orar COIOD, unde echipajele îşi vor conduce automobilele în Parcul închis de final de raliu, trecând peste rampa de sosire.

12.3 Pontare în avans:

Echipajele pot ponta în avans, fără a primi penalizări, în următoarele puncte de control orar:

– CO 4C – Service OUT

– CO 4D – Sosire ziua întâi

– CO IOC – Service OUT

– CO IOD – Sosire rali

12.4 Superspecială (PS4 – SS Arpad Dietrich)

12.4.1 Superspeciala va fi parcursă pe un circuit stradal, unde suprafaţa de rulare este asfalt. Concurenţii vor ponta carnetele de control în CO 4 şi vor lua startul în PS 4 la indicaţia Directorului Sportiv (după ce concurentul anterior şi-a încheiat evoluţia). Traseul va conţine două şicane şi o întoarcere la 180 de grade şi va fi parcurs conform schiţei din Anexa V.

12.4.2 Toate procedurile (mai puţin intervalul de start între CO şi START) privind desfăşurarea unei probe speciale prevăzute în Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri DUNLOP, ediţia 2015 sunt valabile şi la PS 4.

12.4.3 Scurtarea traseului PS4 se penalizează cu acordarea timpului cel mai slab al clasei + 10 secunde.

12.5 Ora oficială: Ora oficială a Raliului Perla Harghitei este Ora României (GMT +2).

12.6 Shakedown

12.6.1 Participanţi: Echipajele care au solicitat înscrierea la shakedown în cererea de înscriere si care au achitat taxa de înscriere la shakedown.

12.6.2 Locaţie / date tehnice

Tăureni – Odorheiu Secuiesc – 3 km (Vezi Road Book – Shakedown)

12.6.3 Program: Vineri, 9 Octombrie, 08:00-13:00

12.6.4 Recunoaşterea traseului este liberă, însă accesul cu alte automobile decât cele de concurs va fi interzisă odată cu începerea sesiunii de teste, Vineri, 9 Octombrie, ora 8:00.

12.6.5 în săptămâna raliului orice teste private în Judeţul Harghita, sunt interzise fără acordul organizatorului. Abaterile se sancţionează cu o amendă de 500 de euro.

12.6.6 Fiecare pilot participant are dreptul la minimum 4 treceri, cu condiţia respectării ordinii de start publicată la Secretariatul Raliului şi pe website-ul oficial.

12.6.7 Sportivii şi invitaţii acestora, care se înscriu şi participă la shakedown sunt obligaţi să poarte echipamentul de securitate (combinezon, cască, ). Nerespectarea acestui articol duce la excluderea din sesiunea de teste.

12.6.8 La shakedown locul din dreapta din maşina de concurs poate fi luat de o altă persoană, în afara copilotului, la invitaţia echipajului, în acest caz, persoana respectivă trebuie sa fi semnat o declaraţie pe proprie răspundere – Anexa VI, care va fi depusă la startul probei.

12.7 Parc Service

12.7.1 Locaţie: Odorheiu Secuiesc str.Rakoczi Ferenczşi str.Kossuth Lajos.

12.7.2 Amplasarea echipajelor în parcul service se va face în ordinea priorităţii FIA, a numărului de licenţă şi a clasamentului pe echipe. Echipajele care au contract cu o echipă de service vor specifica acest lucru în cererea de înscriere.

12.7.3 Fiecărui echipaj i se va aloca o suprafaţă de 40 mp. Solicitarea pentru spaţiu suplimentar se va transmite organizatorului în cererea de înscriere. Alocarea de spaţiu suplimentar se face în funcţie de spaţiul disponibil şi se taxează cu 1 euro/mp.

12.7.4 Viteza maximă permisă automobilelor în parcul service este de 30 km/h; depăşirea acestei limite de viteză va avea drept rezultat o penalizare aplicată de către Comisarii Sportivi, după cum urmează:

– 100 euro pentru prima abatere;

– 200 euro pentru urmatorele abateri.

12.7.5 Maşini permise în Parcul de Service:

Numai o maşină de service pentru fiecare maşină de concurs este permisă şi un autovehicul auxiliar. Aceste vehicule trebuie să fie uşor de identificat prin plăcuţele “Service”, puse la dispoziţie de organizator. Maşinile de concurs vor fi descărcate de pe platforme sau trailer, după care platformele vor fi parcate în parcul special amenajat. Prezenţa platformelor sau a trailerelor în parcul de service este interzisa.

12.7.6 Regulile în Parcul service

Curăţenia si siguranţa standului dumneavoastră.

Fiecare concurent este responsabil pentru comportamentul membrilor echipei sale. în parcul de service, toti concurenţii trebuie sa respecte următoarele:

– în parcul de service este interzisa fixarea corturilor în cuie sau prin orice mijloc care ar putea deteriora suprafaţa parcării, amenda pentru deterioarare suprafeţei parcării este de 200 euro;

– fiecare masina de service trebuie sa aiba în dotare un stingator de incendii de tipul A, B, C cu o capacitate de minim 5 kg, care a fost verificat în ultimii 2 ani;

– sub fiecare masina de concurs trebuie amplasata o folie impermeabila si rezistenta la hidrocarburi, pe o suprafaţa egala cu cea a maşinii (minim 3 x 5 m), amenda pentru lipsa stingatorului sau a foliei de sub masina de concurs este de 200 euro;

– aruncarea deşeurilor se face numai în saci pentru gunoi si în containerul existent în parcul de service, amenda pentru depozitarea în alte condiţii a gunoiului este de 200 euro;

– golirea uleiului, apei si spălarea maşinii de concurs sunt interzise în parcul de service, amenda pentru pentru golirea uleiului si spălarea maşinii de concurs este de 200 euro.

Controale pentru respectarea acestor reguli vor fi efectuate de către Politia Locală Odorheiu Secuiesc. împreună cu organizatorul, care pot aplica amenzi.

12.8 Zonă Tehnică

12.8.1 O zonă tehnică, în care oficialii au posibilitatea să efectueze verificări la maşinile de concurs şi la echipamentul de securitate al echipajului va fi amenajată la intrarea în fiecare parc service/regrupare.

12.8.2 în cazul în care parcul service este precedat de o regrupare, zona tehnică va fi încorporată regrupării, caz în care membrii echipajelor au obligaţia de a rămâne lângă automobilul de concurs timp de 5 minute după intrarea în regrupare, în scopul efectuării verificărilor.

12.9 Spălătoriile prevăzute in Road Book au caracter opţional

12.10 Ordinea de start

ziua întâi:

– piloţii prioritari (FIA+FRAS)

– piloţii din clasele 2-10, în ordinea clasamentului general al CNR-DUNLOP 2015 după şapte etape, iar de la minim locul 10 în jos, intercalaţi:

– echipaje din clasele 11 -14, în ordinea clasamentului claselor 11-14 al CNR-DUNLOP 2015 după şapte etape;

– echipaje din clasa 15, în ordinea clasamentului clasei 15 din CNR Dunlop 2015, după şapte etape.

ziua a doua a raliului: în ordinea clasamentului parţial, oficial, publicat la sfârşitul zilei precedente, cu amendamentul că de la minim locul 10 în jos se vor intercala în ordinea de start şi piloţii din clasele 11 -15, printre clasele FIA.

12.11 Interval de start între echipaje: minimum două minute.

12.12 Înmânarea/Schimbarea Carnetelor de Control: la punctele de control orar: 0, 4E, 7B.

12.13 Restart după abandon/Super Rally

Echipajele care abandonează în prima zi de concurs vor putea relua startul în ziua a doua, conform Art. 5.3 din Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri – Dunlop 2015. în acest scop, este necesară informarea Directorului Sportiv înaintea de a doua şedinţă CCS, pentru programarea la o nouă verificare tehnică.

13. PREMII

Vor fi premiate primele trei locuri din următoarele clasamente:

– clasament general FIA (din clasele 1-10),

– clasamente pe clase,

– clasament pe echipe,

– clasament juniori,

– clasament piloţi debutanţi,

– clasamente cupe monomarcă,

– clasament automobile doua roţi motrice (2RM).

14. VERIFICĂRI FINALEI

14.1 Verificările tehnice finale vor avea loc la Service Nordica, Odorheiu Secuiesc – Str. Lemnarilor, Nr.14.

14.2 Protest:

14.2.1 Toate protestele si apelurile trebuie sa fie depuse în conformitate cu prevederile regulamentului. Pot depune proteste si echipajele care au luat startul si au abandonat pe parcursul raliului. Orice protest este depus, în scris, la Directorul Sportiv, însotit de taxa corespunzătoare acestuia, prevăzută în regulamentele federaţiei. Cele fara taxa achitata si cele verbale nu se iau în considerare. Dreptul de a protesta îl are numai echipajul înscris în competiţie sau reprezentantul acestuia înregistrat în acest scop la FRAS, pe cererea de licenţa.

14.2.2 Taxele de protest sunt următoarele:

– pentru protest pe linie sportiva – 200 euro;

– pentru protest tehnic pt.un reper – 500 euro;

– pentru protest tehnic pt.un subansamblu – 1000 euro;

– pentru protest tehnic pt. toata maşina – 2500 euro.

14.2.3 Protestele împotriva rezultatelor sau clasamentelor vor fi depuse în maximum 30 minute de la afişarea rezultatelor la panoul oficial de afisaj.

14.3 Apel:

14.3.1 împotriva deciziilor luate de conducerea cursei, cel care se consideră nedreptăţit poate depune o contestaţie la FRAS. Intenţia de depunere a contestaţiei trebuie adusa la cunoştinţa Colegiului Comisarilor Sportivi în scris, în maxim o ora de la data difuzarii/publicarii deciziei contestate. Lipsa acestei notificări sau depunerea acesteia în afara timpului regulamentar – atrage decăderea din dreptul la contestaţie sau la apel.

14.3.2 Contestaţia trebuie depusa la Secretariatul FRAS în maxim 48 de ore de la data primirii notificării Colegiului Comisarilor Sportivi. Este admisa transmiterea acesteia în termenul precizat si prin fax, mail, etc., însotit de copia ordinului de plata prin care se probează achitarea taxei aferente, calculata conform reglementarilor în vigoare.

14.3.3 Taxele de contestaţii/apeluri sunt:

– 400 euro, pentru proteste la Comisia de Competiţii şi Comisia de Disciplină;

– 500 euro, pentru apeluri la Comisia de Apel.

Anexa I - Plan orar (Ziua întâi- Vineri, 9 Octombrie)
CO/PS/ZALocaţieDist. PSEtapaTotalMediaTimpPrima maşină
0Service OUT (Odorheiu Secuiesc)15:00
1 ZA1Alimentare (Următoarea alimentare)(11.47)(41.02)(52.49)
1Harghita - Mădăras37.4437.4438.730:5815:58
PS1HARGHITA 111.470:0316:01
1 ZA2Alimentare (Următoarea alimentare)(17.80)(3.58) (43.63)(61.43)
2Mereşti19.3730.8437.760:4916:50
PS2MEREŞTI 18.250:0316:53
3Comăneşti2.3910.6442.560:1517:08
PS3COMĂNEŞTI 18.050:0317:11
4Odorheiu Secuiesc18.5826.6342.050:3817:49
PS4SS ARPAD DIETRICH1.500:0317:52
4AZonă Tehnică IN2.093.5917.950:1218:04
4BZonă Tehnică OUT/Service IN0:0318:07
SERVICE A(47.07)(127.08)(170.57)max0:45
4CService OUT18:52
Sosire ziua int ai (Primăria Odorheiu Sec.)0.200.200:0318:55
Total ziua intai29.2780.07109.3426.77%
Anexa I - Plan orar (Ziua a doua - Sâmbătă, 10 Octombrie)
CO/FS/ZALocaţieDist. PSEtapaTotalMediaTimpPrima masina
4EStart ziua a doua (Odorheiu Secuiesc)9:00
4FService IN1.001.0012.000:059:05
SERVICE B0:15
4GService OUT9:20
ZA3Alimentare (Următoarea alimentare)(11.47)(41.02)(52.49)
5Harghita - Mădăras37.4437.4438.730:5810:18
PS5HARGHITA 211.470:0310:21
ZA4Alimentare (Următoarea alimentare)(16.30)(3.58) (42.37)(58.67)
6Mereii19.3730.8437.760:4911:10
PS6MEREŞTI 28.250:0311:13
7Comăneşti2.3910.6442.560:1511:28
PS7COMĂNEŞTI 28.050:0311:31
7ARegrupare & Zonă Tehnică IN20.6128.6642.990:4012:11
Regrupare fit Zonă Tehnicămax0:15
7BRegrupare & Zonă Tehnică OUT/Service IN12:26
SERVICE C(44.07)(125.76)(166.25)0:30
7CService OUT12:56
ZA5Alimentare (Următoarea alimentare)(11.47)(41.02)(52.49)
8Harghita - Mădăras37.4437.4438.730:5813:54
PS8HARGHITA 311.470:0313:57
ZA6Alimentare (Următoarea alimentare)(16.30)(3.58) (42.37)(58.67)
9Mereşti19.3730.8437.760:4914:46
PS9MEREŞTI 38.250:0314:49
10Comăneşti2.3910.6442.560:1515:04
PS10COMĂNEŞTI 38.050:0315:07
10AZonă Tehnică IN20.6128.6642.990:4015:47
10BZonă Tehnică OUT/Service IN0:0315:50
SERVICE D(44.07)(125.76)(166.25)max0:10
10CService OUT16:00
10DSosire Raliu0.200.204.000:0316:03
Total ziua a doua55.54160.82216.3625.67%
DISTANTE TOTALE
PSEtapăTotal%
Vineri29.2780.07109.3426.77%
Sâmbătă55.54160.82216.3625.67%
Total-10 PS84.81240.89325.7026.04%
Anexa II - Program recunoaşteri
Ziua/DataInterval orarProba Specială
Miercuri 7.10.201514:00 - 19:00 21:00 - 22:00PS1/5/8- Harghita PS2/6/9 - Mereşti PS3/7/10 - Comăneşti PS4 - SS Arpad Dietrich
Joi 8.10.201510:00- 17:00PS 1/5/8- Harghita PS2/6/9 - Mereşti PS3/7/10 - Comănesti
Anexa III - Ofiţer Relaţii cu Sportivii

csavo

Csaba Ferencz

Tel: 0744/221.011

DatăOrăLocaţie
Miercuri 7 Octombrie 201510:00-20:00Comandament
Joi 8 Octombrie 201516:30-19:30VTI
Vineri 9 Octombrie 2015 Sâmbătă 10 Octombrie 2015Parcurile Service, Toate Regrupările, Parc închis - pe durata intrării/ieşirii tuturor echipajelor
Anexa IV: Numere de concurs şi publicitate

auto
 

(1) – Panourile de pe uşi – trebuie să fie plasate orizontal începând de la muchia anterioară a uşii faţă, cu numărul de concurs la partea anterioară. Distanţa faţă de muchia geamului faţă trebuie să fie intre 7 şi 10 cm.

(2) – Geamuri laterale spate – numere de concurs pe fiecare dintre cele două geamuri laterale, de culoare orange fluorescent, cu o înălţime de 20 de cm. Aceste numere trebuie amplasate în partea de sus a geamului, adiacent numelor membrilor echipajului, pe fundal transparent.

(3) – Capotă – Logo-ul competiţiei care include numărul de concurs

(4) – Luneta – un panou cu dimensiunile de 90×10 cm, pus la dispoziţie de oficiali la verificarea tehnică, amplasat în partea de sus a lunetei;

– un număr de concurs de culoare orange fluorescent, cu o înălţime de 14 cm, amplasat în partea dreaptă, adiacent panoului publicitar.

(5) – Plafon – un panou dreptunghiular cu dimensiunile 50 cm lungime şi 52 cm lăţime, care să conţină numărul de concurs, pe fundal alb, cu cifre de culoare negru mat, de dimensiune 5×28 cm

Anexa V: Schiţă PS4 - Superspeciala

harta2

Anexa VI: Cerere participare invitat - copilot shakedown

DECLARAŢIE PILOT

Subsemnatul/a………………………………………………………………………… născut/ă la

data de………………………………….. , în   localitatea………………………………. ,

domiciliat în judeţul…………………………… , localitatea…………………………. ,   str.

………………………….. , nr….. , Bloc…… , Scara….. , Etaj Ap………….. posesor al

actului de identitate……. seria…… , nr……….. , emis de către

……………………………….. , la data de………………………………… , cu

CNP……………………………………………………………… , având nr………… de licenţă

emisă de Federaţia Română de Automobilism Sportiv,

Cunoscând prevederile Codului Penal privind falsul în declaraţii,

Declar pe proprie răspundere că l-am informat pe invitat-copilot despre obligativitatea respectării prevederilor Codului Sportiv Internaţional, ale Statutului şi Regulamentelor FRAS, precum şi ale regulamentului particular al competiţiei. De asemenea, îmi asum întreaga răspundere, juridică şi materială, în legătură cu acţiunile, taxele, cheltuielile, revendicările şi reclamaţiile faţă de eventualele pagube sau prejudicii produse unor terţe persoane.

Pilot………………………………………………………………. (data) ……………………..  (semnătură)

DECLARAŢIE COPILOT INVITAT

Subsemnatul/a………………………………………………………………………… născut/ă la

data de……………………………………… în localitatea………………………………. ,

domiciliat în judeţul………………………………….. localitatea

…………………………………….. , str……………………………. ,   nr…… Bloc……. , Scara

…. , Etaj…… Ap…….. posesor al actului de identitate……..

seria…. ,nr………………….. , emis de către………………………………….. la data  de

……………………………….. , cu CNP…………………………………………………………… ,

având calitatea de invitat shakedown Raliul Harghitei 2015, declar pe propria răspundere că am fost informat/ă despre riscurile la care mă supun, că voi respecta indicaţiile pilotului şi, în cazul unui eventual incident nu am nicio pretenţie morală sau materială faţă de FRAS, ORGANIZATORUL COMPETIŢIEI SAU PILOT.

Invitat                                                                       (data)               (semnătură)

Anexa VII: Golirea rezervorului în Parcul Service

Atunci când este o necesitate, ca parte a operaţiunilor de service (ex: schimbarea rezervorului de combustibil sau a pompei de benzină) golirea şi/sau realimentarea sunt permise în interiorul Parcului Service, în următoarele condiţii:

– operaţiunea se desfăşoară cu înştiinţarea Directorului Sportiv şi sub supravegherea unui Arbitru de Parc Service

– nicio altă intervenţie nu se desfăşoară simultan asupra maşinii

– un perimetru de siguranţă suficient este asigurat în jurul maşinii

– se adaugă doar combustibil suficient pentru ajunge la următoarea realimentare

– două persoane care se ocupă de Parcul Service se află la faţa locului, pregătiţi pentru intervenţia cu extinctoare

Anexa VIII - Parc Platforme

parcservice

Insta Gram