10 probe in lungime de 130 de km pentru Raliul Perla Harghitei

1 septembrie 2014 - 2 minute de citit

Documentele oficiale ale Raliului Perla Harghitei au fost publicate, cu exact 30 de zile ramase pana la startul competitiei, care va vedea modificari importante de traseu in 2014. Incadrandu-se exact in cei 130 de km stipulati de regulamentul CNR Dunlop, competitia harghiteana, care are si in acest an rolul de finala a sezonului, va avea 10 probe speciale alergate pe un teren complet nou pentru concurenti in proportie de peste 75% .

Dupa revenirea mult-asteptata a Raliului Harghitei pe prima scena a raliurilor din tara, intrecerea cu sediul la Odorheiu Secuiesc face pasi importanti pentru atingerea unui nivel cat mai ridicat, iar organizatorii harghiteni propun pentru 2014 doua speciale complet noi.

Probele Dealu si Varsag-Corund sunt doua speciale noi, pe care nu s-a mai concurat niciodata

spune presedintele clubului organizator, Csaba Ferencz.

Pastrand proportiile, cele doua probe sunt asemanatoare cu cele din Raliul Finlandei din punct de vedere al peisajelor si al calitatii macadamului, ambele au fost reabilitate recent dar au un specific romanesc, si mai ales harghitean. In mare parte sunt asemanatoare intre ele si imbina atat portiuni de viteza cat si portiuni foarte virajate, unde calitatea pilotajului va face diferenta dintre concurenti. Superspeciala din centrul Mun. Odorheiu Secuiesc va avea aceeasi configuratie ca si anul trecut, insa anul acesta gradul de securizare a probei va fi unul crescut.

Proba „Arpad Dietrich”, urcarea din Vlahita spre statiunea montana Harghita Madaras, care este un omagiu adus fondatorului si inovatorului organizator al Raliului Harghitei isi pastreaza locul in itinerar.

Singura proba pastrata din programul de anul trecut este speciala Arpad Dietrich, speciala care poarta numele regretatului fondator al Raliului Harghitei. Speciala Capalnita a facut si ea parte din programul editiei anterioare, insa anul acesta va fi mai lunga si va fi parcursa in sens invers. Pe aceasta proba au fost eliminate trecerile prin apa care au dat bataie de cap unor concurenti anul trecut, in acele locuri fiind montate niste tuburi mari peste care se poate circula fara probleme

a mai spus Ferencz.

Sursa: autorally.ro

Tags: ,