64 de echipaje înscrise la Raliul Harghitei 2025

7 aprilie 2025 - 10 minute de citit
  • Ediția din acest an a Raliului Harghitei promite să fie una dintre cele mai disputate de până acum
  • 14 echipaje vor lua startul la bordul unor modele de top, de specificație Rally2
  • Programată la finalul acestei săptămâni, în perioada 11-13 aprilie, etapa harghiteană îi va avea cap de afiș pe Simone Tempestini, Norbert Maior, Andrei Gîrtofan și Sebastian Barbu, principalii actori ce vor anima una dintre cele spectaculoase înfruntări directe care s-au desfășurat vreodată pe probele speciale din inima județului Harghita

Pentru al treilea an consecutiv, competiția organizată de ACS Maxx Racing va marca debutul unui nou sezon în Campionatul Național de Raliuri – care începând cu ediția din acest an, va purta denumirea de Winner Rally. Ediția 33 a Raliului Harghitei va alinia la start 64 de echipaje, dintre acestea 58 urmând să puncteze în principala scenă a raliurilor, în vreme ce restul de 6 echipaje se vor duela în ierarhia automobilelor istorice.

Lista completă de înscrieri

După ce la finele sezonului anterior a devenit cel mai de succes campion absolut de raliuri din țara noastră, câștigând al 9-lea titlu național, Simone Tempestini revine la Odorheiu Secuiesc cu gândul unei revanșe ce s-a lăsat așteptată și în 2024. Pilotul echipei clujene Napoca Rally Academy o va avea în dreapta sa pe Carmen Poenaru și va pilota același Porsche 997 RG-T cu care a obținut victoria în 2022, dar care, în același timp, l-a încurcat în ultimele două ediții din pricina unor probleme tehnice. Sibianul Sebastian Barbu revine la start după absența [de la volan] din 2025, câștigătorul din 2023 al etapei harghitene urmând să piloteze un model de ultimă generație Hyundai i20 N Rally2 Step2, bineînțeles alături de Bogdan Iancu. Lista pretendenților la cea mai înaltă treaptă a podiumului absolut nu se oprește însă aici, și asta pentru că brașovenii Norbert Maior și Francesca Maior – care vor fi prezenți în sezon-complet cu Citroën C3 Rally2, respectiv Andrei Gîrtofan – care continuă la volanul Škodei Fabia RS Rally2 alături de noul său navigator Tudor Mârza, vin puternic din urmă, în special după ce în sezonul precedent au demonstrat că-și merită locul în vârful ierarhiei absolute prin victoriile obținute.

În același timp, alte șase echipaje se vor duela pentru ocuparea unei trepte a podiumului absolut: campionul în exercițiu la macadam Bogdan Cuzma – ce va fi secondat de Marc Banca, foștii campioni absoluți din 2011 Vali Porcișteanu & Dan Dobre – care revin la bordul unei Škoda Fabia, Matteo Bernini & Lorenzo Mattucci, Adi Teslovan & Vajk-Imre Cseh – cei ce fac trecerea de la Ford Fiesta R5 la Hyundai i20 N Rally2, respectiv Costel Cășuneanu – care revine în naționalul de raliuri la comenzile unei Škoda Fabia Evo, după o pauză de 5 sezoane și care îl va avea în dreapta sa pe Doru Vraja. Lista echipajelor ce se vor alinia la start cu modele din noua clasă RO 2 este completată de Mihai Manole & Florin Dorca, Bogdan Gheorghiu & Dan Codreanu, seniorul Jean Tatu & Teodor Gabriel Găină, Bogdan Talașman – care face pasul către un model Škoda Fabia împreună cu Vlad Colceriu, Răzvan Nechifor – care continuă cu Dorin Pulpea dar va pilota fosta mașină a lui Adi Teslovan, respectiv Victor Dimitriu, al cărui navigator nu se cunoaște momentan.

Nici categoria automobilelor cu tracțiune față nu rămâne fără reprezentare notabilă, la start urmând să se alinieze unii dintre cei mai rapizi sportivi ai momentului. Dănuț Budai & Lucian Budai (Citroën) vor avea o misiune complicată de a-și apăra titlul de anul trecut, întrucât îi vor avea ca adversari pe Sebastian Scîrlet & Sergiu Itu, Șerban Badea & Gabriel Lazăr respectiv Reis Suliman & Alina Bianca Pop – toți cei trei urmând să piloteze modele Peugeot 208 Rally4, în vreme ce Andrei Gheorghiu & Andrei Brezoszki și Mihai Dumitrescu & Bogdan Nițescu – se vor afla la bordul unor Opel Corsa Rally4, și vor încerca să pună presiune pe cei amintiți anterior. Lupta de la această categorie va fi animată de alte două modele 208 Rally4, ce vor fi pilotate de turcul Refik Bozkurt respectiv de câștigătorul ierarhiei Swift Cup la ediția precedentă a Raliului Harghitei – Sorin Lungu. Noua sistematizare a categoriilor în Campionatul Național de Raliuri desparte modelele Rally4 de cele R2, astfel că acestea din urmă vor fi incluse în noua clasă RO 5, acolo unde se regăsesc și modelele Rally5 respectiv R1. În cadrul acestei clase pornesc 9 echipaje: cu Peugeot 208 R2 – Alexandra Teslovan & Mihai Supuran, Attila Jakab & Levente Mag respectiv Dan Călugăru & Raluca Magdaș, cu Renault Clio Rally5 – Sabina Ghiormescu & Robert Fus, Samuil Mircea & George Marinescu, Bogdan Minea & Dumitru Gheorghe, István Soós & Ákos Szabó respectiv Ciprian Lupu & Andrei Mitrașcă, lista fiind completată de Alex Cazacu & Alexia Parteni cu Suzuki Swift Rally5-kit, respectiv frații Eduard și Annelise Bîrloiu, cu Citroën DS3 R1.

Lista completă de înscrieri

Raliul Harghitei powered by Toyota 2025 se desfășoară în perioada 11-13 aprilie pe un total de 14 probe speciale desfășurate în apropiere de Odorheiu Secuiesc, echipajele participante având de parcurs un total de puțin peste 125 de kilometri cronometrați.

Evenimentul va debuta vineri cu testele oficiale de la Forțeni, începând cu ora 13:00, urmate de startul festiv și prezentarea echipajelor în Piața Márton Áron din Odorheiu Secuiesc, cu începere la ora 19:00. Probele speciale vor porni sâmbătă cu trei treceri pe noua specială ‘Lutița’ și o trecere pe bine-cunoscuta ‘Lueta’, ziua încheindu-se cu superspeciala ‘Dietrich Árpád’ din centrul municipiului gazdă Odorheiu Secuiesc. Ziua de duminică aduce restul de 9 probe rămase, care vor fi parcurse ușor diferit față de ziua secundă a ediției precedente, astfel că se va porni cu proba ‘Sânpaul’ și se va continua cu specialele ‘Lueta’ respectiv ‘Merești’. Aceste probe vor fi parcurse de câte trei ori – cu pauză de service după a doua trecere pe ultima probă enunțată, care, va fi și Power Stage la a treia trecere.

Raliul Harghitei powered by Toyota 2025 este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și contează ca prima etapă a Campionatului Național de Raliuri Winner Rally. Evenimentul este susținut de Consiliului Județean Harghita, Primăria Municipiului Odorheiu Secuiesc, Direcția Județeană de Sport Harghita, Eurato S.A. și Magdolna Impex S.R.L.

Mașina oficială a Raliului Harghitei powered by Toyota este oferită de Euro Car Trading – reprezentanță autorizată a mărcii Toyota pentru județele Harghita și Mureș.

Parteneri: Clubul Sportiv Municipal Odorheiu Secuiesc, Primăria Comunei Lueta, Primăria Comunei Mărtiniș, Primăria Comunei Feliceni, Primăria Comunei Dârjiu, Primăria Comunei Mugeni, Comunitatea locală Merești, Visit Harghita, Viking – facility services, Nordica Moto, Memories, Restaurant Sebelin, Hotel Târnava, Kala2, Euro Ecologic, Merkur Market, Computerprint, Brutăria Elekes, Euro Sangift, Tip Autoimpex, Piktor Shop, ePulse.ro, Berdia, Csikisör, Csikicsipsz, Woodchink, Eco Chargher, All Colors, Pavajele.ro, General – road construct, Odorest

Parteneri media: Székelyhon, WebGurus, Stár Rádió, hargitanépe, Autorally.ro, RallyPhoto Hunters, Székely Sport, Kiss FM

Evenimentul se desfășoară cu sprijinul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Oltul” al județului Harghita, Serviciului de Ambulanță Județean Harghita, Inspectoratului de Poliție Județean Harghita – Serviciul Rutier, Inspectoratului de Jandarmi Județean Harghita, Poliției Locale a Municipiului Odorheiu Secuiesc.