Andrei Gîrtofan este câștigătorul Raliul Harghitei powered by Toyota 2025

14 aprilie 2025 - 9 minute de citit

Raliul Harghitei powered by Toyota a ajuns la finalul ediției cu numărul 33, victoria primei etape a Campionatului Național de Raliuri Winner Rally mergând la nimeni-altul decât Andrei Gîrtofan secondat de Tudor Mârza la bordul modelelui Škoda Fabia RS Rally2

 

  • Simone Tempestini a fost lider preț de 7 probe speciale, când a pierdut șefia din cauza unor probleme tehnice la modelul Porsche 997 R-GT
  • Andrei Gîrtofan a arătat un ritm extraordinar, fiind în permență în ”coastele” lui Tempestini, lucru care l-a ajutat să preia șefia raliului de la a 8-a și până pe ultimă specială a raliului
  • Norbert Maior a fost forțat la abandon din pricina unei defecțiuni la cutia de viteze a modelului Citroen C3 Rally2
  • Sebastian Scîrlet a început cu stângul prima etapă a sezonului, având parte de o pană în prima zi și de un motor defect pe ultima probă a zilei secunde
  • Reis Suliman a încercat să profite de pe urma problemelor rivalului menționat anterior, însă turcul Refik Bozkurt s-a interpus și a bifat prima reușită din țara noastră
  • Pentru prima oară de la debutul lor, Attila Jaxy Jakab respectiv Gál István au terminat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la care concurează

 

Deși la finalul primei zile diferența dintre Tempestini și tânărul Gîrtofan era de doar 2,5 secunde, cel dintâi amintit a început cu dreptul prima buclă a zilei secunde, reușind să-și adjudece primele două probe de duminică. Din păcate, o problemă tehnică l-a încetinit destul de tare pe pilotul ce spera să spargă ghinionul ultimelor două ediții. Altfel, Andrei Gîrtofan avea să preia conducerea, câștigând toate cele 4 probe rămase până la pauza de service. Odată remediate problemele, Tempestini și-a reintrat în ritm, adjudecându-și două dintre cele 3 probe rămase ale ediției din acest an – inclusiv Power Stage-ul ‘Merești 3’.

 

Victoria însă a fost clară și securizată de Andrei Gîrtofan cu Tudor Mârza, avantajul lor final fiind de 41.6 secunde în fața echipierilor NRA Simone Tempestini și Carmen Poenaru (Porsche 997 R-GT). După un an de absență, câștigătorii din 2023 ai Raliului Harghitei au revenit la start cu un Hyundai i20 N Rally2 de ultimă generație, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu completând podiumul absolut al etapei harghitene. La primul raliu pe asfalt din țara noastră, juniorul Matteo Bernini secondat de Lorenzo Mattucci (Hyundai i20 R5) a terminat pe poziția a patra la general și pe locul al treilea la clasa RO2 după Gîrtofan și Barbu, în vreme ce locul 5 le-a revenit lui Mihai Manole cu Florin Dorca (Škoda Fabia Evo Rally2).

Aflat la a doua prezență într-o etapă a Campionatului Național de Raliuri Winner Rally, turcul Refik Bozkurt secondat de Soner Tamer (Peugeot 208 Rally4) s-au impus spectaculos și surprinzător în cadrul categoriei Două roți motrice față și al clasei RO4. Campionii în exercițiu la două roți motrice din Turcia au terminat raliul cu un avans de 24.2 secunde în fața lui Reis Suliman secondat de Alina Bianca Pop (Peugeot 208 Rally4), de vreme ce, campionii în exercițiu ai României la 2FWD – Dănuț și Lucian Budai (Citroën DS3 R3T) au completat podiumul clasamentelor anterior menționate, la 1m35.8s de fericiții câștigători din Turcia. Clasamentul ierarhiei RO4 a fost identic cu cel al categoriei Două Roți Motrice Față.

 

Același Reis Suliman s-a impus la Juniori, acolo unde a împărțit podiumul cu ieșeanul Andrei Gheorghiu – pe poziția secundă, respectiv cu Șerban Badea, care s-a bucurat de primul Raliul al Harghitei încheiat cu bine, asta după ce în 2023 o greșeală de pilotaj la scos din cursă într-un mod deloc plăcut [rămas suspendat] iar în 2024 etapa sa s-a încheiat pe-un pat de spital după accidentul violent de pe a doua trecere a probei ‘Sânpaul’. De cealaltă parte, Dragoș Tuluc s-a impus categoric în ierarhia Debutanților, acolo unde a fost urmat, în ordinea enumerării, de Eduard Bîrloiu și Zoltán Vari Ferencz.

 

Eroii locali n-au dezamăgit, bucurându-și fanii nu doar cu un spectacol superb, dar și cu satisfacția unor reușite ce merită notate. Jakab Attila (Peugeot 208 R2) – cunoscut și ca „Jaxy” – secondat de Mag Levente, s-a impus în cadrul clasei RO5, surclasându-l pe mult mai experimentatului István Soós, diferența finală fiind de numai 8.2 secunde în favoarea echipajului odorheian. Reveniți la start după ghinionul din 2024, în care compartimentul motor le-a ars chiar pe prima probă a etapei lor de casă – fiind nevoiți să stea pe tușă un sezon întreg – Gál István și Zsolt Bálint (Peugeot 207 RC) s-au impus în ierarhia clasei RO9 și a Cupei 2WD, bifând astfel un dublu-succes în Raliul Harghitei. Nu în ultimul rând, la primul raliu din carieră, Zoltán Vari Ferencz – pilot veteran de off-road – a obținut nu mai puțin de 3 clasări pe podium alături de ciucanul Tamás Sprencz, anume: locul 3 în clasamentul Debutanților CNR WR, locul secund în cadrul Cupei Dacia și victoria în clasamentul Debutanți Cupa Dacia.

 

Raliul Harghitei powered by Toyota 2025 este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și contează ca prima etapă a Campionatului Național de Raliuri Winner Rally. Evenimentul este susținut de Consiliului Județean Harghita, Primăria Municipiului Odorheiu Secuiesc, Direcția Județeană de Sport Harghita, Eurato S.A., Magdolna Impex S.R.L., Gordon Prod și General Road Service

 

Mașina oficială a Raliului Harghitei powered by Toyota este oferită de Euro Car Trading – reprezentanță autorizată a mărcii Toyota pentru județele Harghita și Mureș.

 

Parteneri: Clubul Sportiv Municipal Odorheiu Secuiesc, Primăria Comunei Lueta, Primăria Comunei Mărtiniș, Primăria Comunei Feliceni, Primăria Comunei Dârjiu, Primăria Comunei Mugeni, Comunitatea locală Merești, Visit Harghita, Viking – facility services, Nordica Moto, Memories, Restaurant Sebelin, Hotel Târnava, Kala2, Euro Ecologic, Merkur Market, Computerprint, Brutăria Elekes, Euro Sangift, Tip Autoimpex, Piktor Shop, ePulse.ro, Berdia, Csikisör, Csikicsipsz, Woodchink, Eco Chargher, All Colors, Pavajele.ro, Odorest

 

Parteneri media: Székelyhon, WebGurus, Stár Rádió, hargitanépe, Autorally.ro, RallyPhoto Hunters, Erdély Sport, presztízs-sport, Kiss FM