Comunicatul de presă al echipei DTO Tellut RT după Raliul Perla Harghitei 2018
18 iulie 2018 - 5 minute de cititMaximum Attack. Filosofia regretatului Colin McRae are si mai mare acoperire atunci cand ai nevoie de un revers al legilor lui Murphy. Da, ca lucrurile incepute prost sa se termine bine. Sau, macar, cat mai bine posibil. Nu-i de mirare in acest context nici faptul ca in ERC numele legendei raliurilor este folosit nu pentru trofeul dedicat invingatorului, ci pentru Colin McRae Flat Out Trophy, unul menit a-l premia pe pilotul care a probat determinare la cotele cele mai inalte.
In urma cu cinci ani, la Sibiu, Vali Porcisteanu a fost exact in aceasta situatie. A depasit o multime de probleme tehnice, inclusiv o suspensie distrusa, a mers la limita si a terminat in cele din urma competitia pe locul 6. A intrat in posesia amintitului trofeu si spunea la acea vreme ca a fost una dintre performantele de referinta ale carierei.
O astfel de amintire nu dispare. Iar atunci cand este cazul, iti ofera resortul pentru a depasi momentele grele. Un astfel de prilej a fost pentru Vali si colegul sau, Dan Dobre, Raliul Perla Harghitei 2018, etapa a cincea a campionatului. Pana pe PS1, schimbarea rotii, pentru a evita povestea de la Brasov, unde au ezitat sa o faca si au avariat masina. Peste trei minute pierdute, pozitia 34, plus iesirea din ritm pe urmatoarea speciala. Lucrurile au revenit cat de cat la normal pe Superspeciala care a pus capat zilei intai, mai putin faptul ca au fortat la ultimul giratoriu, masina a subvirat, iar cele cateva zecimi pierdute au fost suficiente pentru a rata succesul.
Asadar, a doua zi le ramanea doar o singura carte. Flat out. Maximum Attack. Chiar daca aveau in fata un numar redus de kilometri de proba, un handicap in tentativa de a salva total cursa. Vali si Dan au crescut insa permanent ritmul, au obtinut si un scratch, iar pe Power Stage au obtinut bonusul aferent locului 3 si au reusit un timp care le-a permis sa prinda podiumul la Clasa 2 si locul 4 in ierarhia FIA. „O intrecere in care am fost obligati sa ne-a reamintim, din pacate, de episodul de la Sibiu. Am scos maximum posibil si ma bucur pentru ritmul avut pe asfalt, evident superior celui de la Brasov si Cluj, semn ca ne-am imprietenit cu noua masina si pe asfalt. Cred, si sper, ca acesta sa fie raliul nostru <<n-1>> din acest an. Asteptam etapa de la Iasi pentru a creste ritmul avut la Raliul Moldovei”, a declarat, la final, Vali Porcisteanu.
Pana la runda din septembrie insa, Vali va lua startul in weekendul care urmeaza in Trofeul Sinaia, etapa contand pentru Campionatul National de Viteza in Coasta. „Obisnuiesc sa merg la Sinaia, astfel ca nu puteam rata editia din acest an, mai ales ca este cea cu numarul 10 din istoria competitiei. Evident, imi propun sa fac spectacol la volanul unui vechi prieten, Mitsubishi Evo”, a completat Porcisteanu.
La Clasa 3, Cristian Dolofan si Mihai Sandu au probat ca au depasit abandonul de la Arad si problemele tehnice de la Bacau, izbutind sa-si treaca in cont victoria. „Un succes important pentru moral, dar si din perspectiva punctelor de care avem nevoie in tentativa noastra de a obtine prima pozitie la Clasa si la finalul anului”, a declarat Cristi.
Raul Badiu a continuat seria rezultatelor pozitive impunandu-se la Cupa Suzuki si obtinand o clasare pe pozitia secunda in competitia masinilor cu doua roti motrice fata. Bogdan Nastase, care l-a avut in dreapta de aceasta data pe vechiul sau prieten Alex Popidan, a bifat un loc 2 la Clasa 11. Eugen Caragui s-a impus in competitia debutantilor Cupei Dacia, iar acum privirile sale se indreapta catre Trofeul Sinaia, competitie la care va lua startul cu Peugeot 208 R2. Prezenta la start face parte din programul de pregatire pentru sezonul 2019. Celalalt echipaj debutant, avandu-o la volan pe Ramona Rusu, a avut parte de o iesire in decor pe proba Lueta. Incidentul s-a soldat cu avarierea puntii spate, in urma unui impact cu un copac, dar abandonul avea sa se consemneze doar dupa ce, din pricina distrugerii conductelor de alimentare, masina a ramas fara benzina. Evident, urmeaza acum remedierea defectiunilor si pregatirea automobilului pentru urmatoarea etapa, de la Iasi, care se va disputa pe macadam.