David Botka a castigat Raliul Perla Harghitei si Francois Delecour a devenit a treia oara consecutiv campion national al Romaniei
27 septembrie 2014 - 8 minute de cititChiar daca Raliul Perla Harghitei a fost ultima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop, lupta pentru locurile fruntase in a doua zi de concurs a fost extrem de animata. Dupa ce a incheiat ziua anterioara pe primul loc, David Botka a cazut o pozitie in clasament dupa prima speciala de sambata, pentru ca mai apoi sa revina si sa castige Raliul Perla Harghitei. Pe podiumul clasamentului general au mai urcat echipajele formate din Marco Tempestini si Toni Avram, pe locul al doilea, si cel format din Edwin Keleti si Botond Csomortani, pe locul al treilea.
Daca in prima zi concurentii au parcurs doar patru probe, ziua de sambata le-a rezervat alte sase speciale, care au insumat 80,85 kilometri si care au fost impartite in trei bucle, despartite de cate o vizita in parcul de service. Desi avea un avans consistent la sfarsitul zilei de ieri, David Botka a pierdut prima pozitie a clasamentului general pe prima speciala de sambata, atunci cand a facut o pana si a pierdut peste un minut si jumatate. Marco Tempestini a profitat de intarzierea pilotului maghiar si a preluat primul loc, chiar daca a avut si el o intarziere de 40 de secunde fata de fiul sau, Simone, care a castigat prima parcurgere a specialei Capalnita, prima proba de sambata.
Pe aceasta proba, Edwin Keleti a avut parte de o scurta iesire in decor, in urma careia a pierdut timp pretios iar Florinel Tincescu a fost nevoit sa abandoneze dupa ce un surub de la suportul cutiei de viteze a cedat. Simone Tempestini si-a trecut in cont a doua victorie de proba speciala pe PS6 iar David Botka a revenit la conducerea raliului dupa ce Marco Tempestini a iesit in decor pe finalul specialei si a pierdut 40 de secunde. Cu al doilea timp pe Ps6, Edwin Keleti a facut un salt de doua pozitii, pana pe locul al treilea la general, ecartul dupa prima bucla intre el si urmatorii clasati, Dan Girtofan si Bogdan Marisca fiind foarte mic, de 11,2 secunde.
Dupa o vizita in parcul de service din centrul Odorheiului Secuiesc, Marco Tempestini a fost cel mai rapid pe speciala Capalnita la a doua parcurgere, apropiindu-se la doar 5,7 secunde de Botka. Cu un ritm bun pe aceasta proba si coroborat cu o pana a lui Keleti, Dan Gartofan a revenit dupa Ps7 pe pozitia a treia la general. Din pacate, pentru a doua oara in acest raliu, Simone Tempestini a abandonat din cauza unor probleme tehnice la Peugeot-ul 207 S2000, dupa ce si-a trecut in cont victoriile pe primele doua probe ale zilei de sambata. Edwin Keleti a fost cel mai rapid pilot la a doua parcurgere a specialei Arpad Dietrich si a redus la 7,6 secunde distanta care-l despartea de pozitia a treia a clasamentului general de etapa, pozitie ocupata de Dan Gartofan inaintea ultimei bucle. Pe aceasta proba, David Botka si-a marit avansul la 10,1 secunde fata de Marco Tempestini.
David Botka – locul 1
Dupa cele zece probe speciale desfasurate de-a lungul a doua zile, David Botka si Peter Mihalik au castigat editia din 2014 a Raliului Perla Harghitei. Podiumul clasamentului general a fost completat de Marco Tempestini si Toni Avram, pe locul al doilea si de Edwin Keleti si Botond Csomortani, care au terminat intrecerea pe locul al treilea, rezultat in urma caruia devin vicecampioni nationali. Singura varianta in urma careia puteau deveni campioni era ca Edwin Keleti sa castige raliul iar Francois Delecour sa nu puncteze in niciuna din cele doua zile ale Raliului Perla Harghitei, lucru care nu s-a intamplat.
In clasamentul final al sezonului 2014 al Campionatului National de Raliuri Dunlop, Francois Delecour si Dominique Savignoni se claseaza pe prima pozitie, devenind campioni nationali absoluti pentru al treilea an consecutiv. Titlul de vicecampioni nationali le revine in acest an lui Edwin Keleti si Botond Csomortani, care incheie astfel un sezon foarte bun la bordul noii masini, Ford Fiesta R5. Podiumul campionatului este completat in 2014 de catre Dan Girtofan si Eugen Rotaru.
Marco Tempestini – locul 2
In clasamentul automobilelor cu 2 Roti Motrice s-au impus Adrian Raspopa si Cosmin Diacu, dupa ce Florinel Tincescu a abandonat pe prima proba de astazi. Podiumul a fost completat de echipajele Bogdan Barbu si Petru Paler, care au concurat pe o Dacia Logan si de Sebastian Gioarsa si Sebastian Itu, care au luat startul pe un Suzuki Swift.
Extrem de disputata pana pe ultimii kilometri de speciala ai campionatului, victoria la clasa 9 le-a revenit lui Bogdan Barbu si Petru Paler dupa ce liderul dinaintea ultimei probe, Szabo Csongor a abandonat cu doar cinci kilometri inainte de sosire. Astfel, pilotul brasovean, impreuna cu copilotul sau, devin vicecampioni la 2 Roti Motrice, campioni la clasa 9 si la Cupa Dacia in sezonul 2014 al CNR Dunlop. Podiumul clasei 9 la aceasta etapa a fost completat de Sebastian Gioarsa si Alexandru Ardelean.
Edwin Keleti – locul 3
Am avut o zi plina de peripetii si puteam castiga raliul, dar am gresit pe prima bucla pentru ca am iesit in decor si dupa aceea am mers cat am putut de bine astfel ca ne multumeste locul 2.
a declarat si Marco Tempestini, clasat pe locul secund la Harghita.
O zi secunda extraordinara, din pacate am avut doua iesiri in decor, puteam sa stam sa vanam titlul de vicecampion, dar am vrut sa terminam sezonul in forta. Am avut un an superb cu munca multa si cu un material de concurs excelent.
a adaugat si Edwin Keleti, care s-a clasat pe locul al treilea la Raliul Perla Harghitei.
Raliul Perla Harghitei 2014 a fost organizat de CS Maxx Racing, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Consiliului Judetean Harghita, Primaria Odorheiu Secuiesc, Consiliile Locale din Corund, Dealu, Varsag, Capalnita, Zetea si Vlahita si a fost sustinut de partenerii principali Perla Harghitei, Seroussi, Amigo&Intercost, PBS, ING Service, Magdolna Impex, Septimia, Hotel Tarnava, Dancea si Asociatii si Color Metal, Scorpion Trans, Odorest, Pickup.ro, Aticream Comore, Automoso, Brother, Roseal, Uiet, Euro WC, L Design, Serendipity, R&R, Aramis.ro avand ca parteneri media Autorally.ro, Motorsportnews.ro, Szekelyhon.ro, Uh.ro, Revista Autoexpert, Presztizs Media, Rallyphoto.ro, Rallymax.ro, Rallymagazin.ro, Cityreklam.ro, Harghitanepe, Udvarhely Hirado, Prima Radio si Star Radio iar echipajele au fost monitorizate de către echipa EVO GPS.