Două ieșiri în decor, prima buclă a raliului neurtralizată
14 iulie 2018 - 8 minute de citit- Dan Gîrtofan/ Tudor Mârza abandonează ca urmare a unei spectaculoase ieșiri în decor pe PS5
- Norbert Maior/ Francesca Maior ies în decor pe PS5 – transportați la spital pentru investigații medicale
- Concurenții care nu au luat startul parcurg probele în regim de etapă
Simone Tempestini lider după șase probe speciale
Odorheiu Secuiesc, 14 iulie 2018 – Raliul a fost întrerupt pentru 30 de minute ca urmare a unor ișiri în decor pe proba specială 5 (Sânpaul 1), pentru echipajul cu nr. 15 Norbert Maior/Francesca Maior fiind solicitată intervenția ambulanței.
Primul incident a fost semnat de echipajul Dan Gîrtofan/Tudor Mîrza (Skoda Fabia R5). Echipajul care a cîtigat prima probă specială a zilei, iese violent în decor și se răstoarnă de mai multe ori. Echipajul este ok, atât Gîrtofan cât și Mîrza fiind în afara oricărui pericol.
Câteva minute mai târziu, în aceeași zonă echipajul Norbert Maior/Francesca Maior (Peugeot 106) iese în decor și se răstoarnă, ambulanța fiind solicitată la fața locului.
„Accidentul s-a soldat cu două victime: pilot și copilot. Au fost preluați cu ambulanțe diferite și au fost transportați la Spitalul Municipal Odorheiu Secuiesc, pentru investigații medicale. Inițial a plecat doar copilotul, dar medicul de la fața locului a solicitat și a doua ambulanță. Traumatismele au fost cauzate de efectul de rostogolire și de rotire. Ca și diagnostic prezumtiv, dar așteptăm și confirmarea în urma investigațiilor ce vor fi efectuate la secția de primiri urgențe a spitalului, am constat în ambele cazuri contuzii la coloana lombară. Ei practic au putut ieși din mașină pe picioare, dar pentru siguranța lor și din cauza durerilor acuzate au fost trimiși la investigații. Sunt stabili hemodinamic. În acest moment ambulanțele își reiau locul pe traseu.” A delclarat Dr. Domokos Ivan, Director Medical.
Simone Tempertini continuă să conducă în clasamentul general al Raliului Perla Haghitei 2018 după parcurgerea a șase probe speciale din totalul de 12. Rolul de deschizător de drum, și specificul foarte rapid al probei nu l-au avantajat însă pe Tempestini care a încheiat primul sector de clasament al zilei pe poziția a patra.
Victoria pe prima probă specială a zilei secunde i-a revenit însă lui Dan Gîrtofan (Skoda Fabia R5), pilotul brașovean semnând astfel prima sa victorie de PS în acest raliu. O evoluție bună a avut și Alexandru Pițigoi care încheia PS4 la puțin peste două secunde, în timp ce Marișca se clasa pe trei. Tempestini continua însă să rămână lider după patru probe speciale cu un avans de 11,4s.
Prima trecere pe proba specială 5 (Sânpaul 1 de 6,2km) avea însă să fie cu ghinion pentru Dan Gîrtofan și Tudor Mârza, cei doi ieșind spectaculos în decor, mașina rostogolindu-se de mai multe ori în afara drumului. Din fericire atât pilotul cât și copilotul au scăpat nevătămați ieșind din mașina avariata pe propriile picioare.
Câteva minute mai târziu, în acleași loc, a ieșit violent în decor și echipajul cu numărul 15 – Norbert Maior și Francesca Maior (Peugeot 106). În urma accidentului soldat cu răsturnarea de mai multe ori a mașinii a fost solicitată intervenția ambulanței deși ambii au ieșit din mașină pe propriile picioare. Medicii sosiți la fața locului au constatat că sunt stabili hemodinamic și în afara oricărui pericol, dar au fost trimiși pentru investigații suplimentare la Spitalul Municipal din Odorheiu Secuiesc.
Ca urmare a acestui incident raliul a fost neutralizat pentru mai multe zeci de minute fiind necesară sosirea la fața locului a altor ambulanțe și reinstalarea dispozitivului de securitate. Raliul s-a reluat în regim de etapă pentru toți concurenții care nu au luat startul pe PS 4,5,6 – aceștia venind în Odorheiu Secuiesc pentru cel de-al doilea parc de service al zilei.
Singurii concurenți care au efectuat toate cele trei probe speciale ale zilei au fost Tempestini, Marișca, Tincescu și Constantin Aur, ceilalți piloți primind un timp din oficiu care va fi recalculat după parcurgerea celei de-a doua bucle a raliului. Decizia fost comunicată de conducerea cursei:
„În concordanță cu art. 39 din Regulamentul Cadru CNRD, echipajelor care au oprit la locul incidentului li se alocă timpul de 3:40 min, urmând ca după parcurgerea PS 8 să li se acorde pe PS 5 timpul realizat pe PS 8.”
După primele șase probe speciale lider rămâne Simone Tempestini, care a câștigat PS 5 și PS6 (Lueta 1) și care a acumulat un avans de peste 26s față de Bogdan Marișca. Locul trei este deocamdată ocupat de Florin Tincescu la peste 1m39s de lider.
Raliul s-a reluat și se desfășoară acum conform graficului, concurenții îndreptându-se către start PS 7 (Văleni 2).
Vă vom ține la curent cu rezultatul investigațiilor medicale și cu evoluția raliului
Pentru mai multe informații legate de progamul evenimentului și clasamente accesați www.raliulharghitei.ro
Raliul Perla Harghitei este organizat cu sprijinul Consiliului Județean Harghita, Primăria Odorheiu Secuiesc, Pirmăria Lueta și al partenerilor: Perla Harghitei, MOL Amigo&Intercost, Toyota prin Eurocar Trading, Vikink, I.M.S., FAN Courier și a celorlalți parteneri Omniasig, Mastertent, Hotel Târnava, Viaduct, Dancea&Asociații, Septimia, Color Metal, Brother, VIP GSM, Skorpion Trans, L-Design, MG 400 KFT, FUL HUS KFT.
Parteneri media: Motor Clasic Magazin, hargitanepe, autorally, rallymax, rallymagazin, uh.ro, Kiss FM, Star Radio, Prestizs Magazin etc.
Pentru informații legate de acreditarea de presă, programul raliului, precum și alte informații utile despre Raliul Perla Harghitei găsiți accesând site-ul oficial al competiției: www.raliulharghitei.ro
Informații live puteți obține accesând contul de twitter: @harghita_rally sau pe facebook Raliul Perla Haghitei.
Adrian Drăgan 0722642224
Zatyi Tibor 0740691200