Echipajul Botka – Mihalik conduce Raliul Perla Harghitei dupa prima zi

26 septembrie 2014 - 9 minutes read

Dupa ce aseara, incepand cu ora 20:00, concurentii de la Raliul Perla Harghitei au participat la startul festiv organizat in fata Primariei din Odorheiul Secuiesc, astazi, in prima zi de concurs, acestia au avut de parcurs primele patru probe speciale, in lungime de 31,84 kilometri, punctul culminant al zilei fiind superspeciala organizata pe circuitul stradal din centrul orasului gazda. La sfarsitul primei zile de concurs, lider este echipajul format din David Botka si Peter Mihalik, acestia fiind urmati pe podiumul provizoriu al clasamentului general de Marco Tempestini si Toni Avram si de Bogdan Marisca si Gaureanu pe locul al treilea.

Prima zi a Raliului Perla Harghitei a inceput cu o ploaie usoara care a udat probele speciale de macadam suficient cat praful sa nu reprezinte o problema pentru concurenti si nici aderenta sa nu aiba prea mult de suferit. David Botka a inceput in forta Raliul Perla Harghitei si s-a impus pe primele trei probe speciale ale zilei, respectiv Dealu, parcursa de doua ori si proba Varsag – Corund, instalandu-se confortabil in fruntea clasamentului general cu un avans de 44,7 secunde fata de urmaritorii sai.

Dupa ce au completat podiumul pe prima proba a zilei, doi dintre candidatii la victorie, Francois Delecour si Simone Tempestini au fost siliti sa abandoneze dupa a doua speciala. Daca la etapa anterioara de la Iasi, dublul campion national in CNR Dunlop a reusit sa ajunga in parcul de service fara o roata, de aceasta data, la Harghita, el nu a mai putut sa repete acest lucru si s-a oprit dupa terminarea specialei cu roata stanga fata lipsa. In schimb, juniorul NRA a lovit un cap de pod pe aceeasi proba, nemaiputand sa continue datorita problemelor aparute la suspensia Peugeot-ului 207 S2000 pe care concureaza alaturi de Dorin Pulpea. Tot pe cea de-a doua proba a zilei, de un abandon frustrant la sfarsitul specialei a avut parte si Sebastian Barbu. Pilotul din Sibiu a lovit cu partea din fata a masinii roata desprinsa de la Subaru Impreza pilotat de catre Delcour si a avariat astfel radiatorul de ulei al Mitsubishi-ului Lancer Evo X pe care evolueaza alaturi de Sergiu Itu.

David-Botka-Raliul-Perla-Harghitei-2014-640x426David Botka – Peter Mihalik

Dupa ce a avut probleme cu diferentialul Ford-ului Fiesta R5 in prima parte a zilei, Edwin Keleti a terminat pe pozitia a treia a doua parcurgere a specialei Dealu, fiind mai lent cu doar patru zecimi de secunda decat Marco Tempestini. De altfel, liderul NRA s-a clasat pe aceeasi pozitie, respectiv a doua, si pe Ps2, consolidandu-si astfel acelasi loc si in clasamentul general provizoriu inainte de superspeciala din Odorheiul Secuiesc, unde era urmat de colegul de echipa Bogdan Marisca, clasat inainte de Ps4 pe locul al treilea.

Incepand cu ora 17:00, circuitul stradal din centrul Mun. Odorheiu Secuiesc s-a transformat intr-un adevarat stadion demn de Liga Campionilor, fiind asaltat efectiv de mii de fani, care au facut valuri la fel cum se intampla pe marile stadioane din lume. In aplauzele publicului, cel mai rapid si spectactaculos echipaj pe superspeciala a fost cel format din Manuel Mihalache si Janoos Soos pe un Mitsubishi Lancer Evo9 de clasa 3. Cei doi brasoveni au fost urmati in clasamentul probei de Edwin Keleti si Bogdan Marisca.

La sfarsitul primei zile de concurs a Raliului Perla Harghitei, pe prima pozitie a clasamentului general provizoriu se afla echipajul format din David Botka si Peter Mihalik, cei doi fiind urmati pe pozitia a doua de Marco Tempestini si Toni Avram, la o distanta de 45,7 secunde si pe locul al treilea de Bogdan Marisca si Carmen Gaureanu, la peste un minut.

M.Tempestini-Raliul-Perla-Harghitei-2014-640x426Marco Tempestini – Toni Avram

Imi doream inca de la Bacau sa revin in campionatul romanesc, dar nu am putut din cauza unui incident pe care l-am avut in Ungaria. Ma bucur ca am reusit sa revin la Harghita, am avut un ritm sustinut in prima zi a raliului, am mers tare si relaxat iar maine imi doresc sa am aceeasi viteza si sa reusesc sa castig raliul.

a precizat David Botka in serviceul de final de zi.

Marco Tempestini a declarat la finalul zilei:

Probele au fost asa cum ne-am asteptat foarte rapide si am mers in limitare destul de mult. Botka a fost foarte rapid si cred ca va fi foarte dificil sa recuperam cele 40 de secunde maine, dar vom incerca.

Suntem multumiti de pozitie si este mai mult o pozitie conjuncturala, deoarece Carmen nici nu se simte foarte bine si nu am mers la potentialul maxim. A fost o zi de mare viteza, o zi in care publicul a fost prezent in numar foarte mare la superspeciala si dorim sa le multumim celor din Odorheiu Secuiesc pentru prezenta.

a spus si Bogdan Marisca.

Bogdan-Marisca-Raliul-Perla-Harghitei-2014-640x426Bogdan Marisca – Carmen Gaureanu

In clasamentul automobilelor cu 2 Roti Motrice, Florinel Tincescu si Iulian Nicolaescu s-au impus pe primele trei probe speciale, cei doi echipieri NRA parand ca au lasat in urma incidentul de ieri de la shakedown cand s-au rasturnat. Cu titlul de campion national obtinut in urma cu doua etape, Adrian Raspopa nu a fortat si incheie ziua pe pozitia a doua, pilotul onestean avandu-l in dreapta la aceasta etapa pe navigatorul Cosmin Diacu.

La clasa 9, Szabo Csongor si Marcus Andreoiu s-au impus pe cele doua parcurgeri ale specialei Dealu in timp ce Viorel Ivan si Dumitru Gheorghe au fost cei mai rapizi pe cei peste 18 kilometri ai specialei Varsag-Corund, fiind liderii clasei la sfarsitul primei zile de concurs a Raliului Perla Harghitei. Ei sunt urmati pe podiumul provizoriu de catre Sebastian Gioarasa si Sebastian Itu si de echipajul format din Szabo Csongor si Marcus Andreoiu pe locul al treilea.

Sambata, in cea de-a doua zi de concurs, echipajele vor mai avea de parcurs alte sase speciale care insumeaza 80,85 kilometri, acestea fiind impartite in trei bucle a cate doua probe si despartite de cate o vizita in parcul de service.

Raliul Perla Harghitei 2014 este organizat de CS Maxx Racing, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Consiliului Judetean Harghita, Primaria Odorheiu Secuiesc, Consiliile Locale din Corund, Dealu, Varsag, Capalnita, Zetea si Vlahita si este sustinut de partenerii principali Perla Harghitei,  Seroussi, Amigo&Intercost, PBS, ING Service, Magdolna Impex, Septimia, Hotel Tarnava, Dancea si Asociatii si Color Metal, Scorpion Trans, Odorest, Pickup.ro, Aticream Comore, Automoso, Brother, Roseal, Uiet, Euro WC, L Design, Serendipity, R&R, Aramis.ro si are ca parteneri media Autorally.ro, Motorsportnews.ro, Szekelyhon.ro, Uh.ro, Revista Autoexpert, Presztizs Media, Rallyphoto.ro, Rallymax.ro, Rallymagazin.ro, Cityreklam.ro, Harghitanepe, Udvarhely Hirado, Prima Radio si Star Radio iar echipajele vor fi monitorizate de către echipa EVO GPS.

Tags: , ,