Raul Badiu este lider în Raliul Harghitei powered by Toyota, după prima zi

26 aprilie 2024 - 10 minute de citit

Cu 3 speciale consumate – din totalul celor 12 programate, sibienii Raul Badiu și Rareș Fetean sunt liderii provizorii ai ediției 32 a Raliului Harghitei powered by Toyota, având însă un avantaj minim de sub patru secunde înaintea zilei secunde

Raul Badiu & Rareș Fetean

Raliul Harghitei – contând ca prima etapă a Campionatului Național de Raliuri ‘Betano’ – a debutat cu cei 28,7 kilometri ai specialei Bucin, unde câștig de cauză au avut chiar Raul Badiu cu Rareș Fetean, aflați la bordul noii Škoda Fabia EVO Rally2 a pilotului sibian. Pe poziția secundă, la bordul unui Citroën C3 Rally2 s-au clasat bulgarii Martin Surilov și Zdravko Zdravkov, care la prima prezență pe probele harghitene, i-au urmat pe lideri la o diferență de 8,1 secunde. Aflat la comenzile aceleiași Škoda Fabia R5 care i-a adus până acum numeroase rezultate merituoase, Andrei Gîrtofan – secondat de Doru Vraja – a completat TOP3-ul primei probe, la 21,8 secunde de timpul se referință. Din păcate, pentru Simone Tempestini, ediția din acest an a etapei harghitene a început la fel de rău precum se încheiase cea anterioară, și anume cu o problemă tehnică chiar pe prima specială a zilei.

Martin Surilov & Zdravko Zdravkov

Învingător în prima etapă europeană – în urmă cu câteva săptămâni – pilotul Napoca Rally Academy a pierdut peste 20 de minute pe speciala Bucin, însă a revenit în ritmul său bine-cunoscut, adjudecându-și a doua probă a zilei, și anume cei aproape 12 kilometri de pe Liban. Doar învingătorii probei au fost diferiți, căci ocupanții următoarelor două poziții au fost aceiași ca și pe speciala anterioară: cu Surilov pe poziția secundă – la 4,9 secunde de Tempestini și mai rapid cu 5,5 secunde decât Badiu, respectiv Gîrtofan pe 3, la alte 3,6 secunde de bulgar.

Andrei Gîrtofan & Doru Vraja

Știți vorba aceea, cum că cei din urmă voi fi cei dintâi ? Ei bine, o putem aplica într-o oarecare măsură și în ceea ce privește Super Speciala „Árpád Dietrich” din centrul municipiului Odorheiu Secuiesc – proba de închidere a primei zilei. Spunem „oarecare măsură” întrucât Andrei Gîrtofan și Doru Vraja n-au fost ultimii în clasament, însă după două locuri trei pe primele două probe, brașovenii s-au impus pe proba spectacol a primei etape din CNRB, fiind mai rapizi cu numai 2 zecimi decât Badiu și Fetean, respectiv cu aproape o secundă decât Bogdan Marișca și Sebastian Itu.

Astfel, după trei probe speciale și puțin peste 42 de kilometri în regim de concurs, Raul Badiu și Rareș Fetean (Škoda) sunt lideri, fiind urmați pe podiumului absolut provizoriu de Martin Surilov și Zdravko Zdravkov (Citroën) la o diferență de 3,9 secunde, respectiv la alte 15,8 secunde de Andrei Gîrtofan și Doru Vraja (Škoda). În ordinea enumerării, Bogdan Marișca și Bogdan Cuzma completează TOP5-ul zilei.

În bătălia de la două roți motrice față, Sebastian Scîrlet – aflat la debutul cu modelul Peugeot 208 Rally4 și pentru prima oară cu navigatorul Mihai Supuran, continuă să surprindă plăcut, fiind liderul provizoriu înaintea zilei secunde. Tânărul pilot al Delta Racing Team România a reușit să-și adjudece atât proba Liban cât și Super Speciala „Árpád Dietrich”, deși pe Bucin, cei mai rapizi au fost Șerban Badea cu Tudor Mârza, cei ce la comenzile unei mașini identice celei amintite mai sus, se află pe poziția secundă la finalul zilei, la o diferență de 3,3 secunde. Cu un alt model Peugeot 208, dar de generație anterioară și specificație R2, italienii Sandrin Tommaso și Alberto Marcon completează podiumul FWD la o diferență de 10,4 secunde de timpul de referință. TOP3-ul provizoriu al clasei RC4 este identic cu cel al FWD.

Sebastian Scîrlet & Mihai Supuran

Dincolo, în clasamentul mașinilor cu tracțiune pe puntea spate – adică cele cu propulsie, podiumul este dominat în întregime de echipajele din Ungaria. Tajmel Tibor și Kovács Tibor (BMW) sunt lideri după prima zi, având un avantaj de 24,1 secunde în fața perechii formate din Czezinger Kristóf și Nagy Attila (Lada), în vreme ce Tarkanyi Sándor și Bugner Marcell completează podiumul cu un alt model Lada, la peste două minute de lideri. Ierarhia clasei NAT12 nu diferă foarte mult de cea a categoriei RWD, singura excepție fiind că pe poziția a treia se clasează Florian Nițurad.

Tajmel Tibor & Kovács Tibor

Norbert și Francesca Maior continuă să uimească, căci deși au avut parte de o pană pe prima probă specială, s-au impus la capătul celor aproape 29 de kilometri, repetând performanța și pe următoarele două probe. Astfel, la prima prezență în țara noastră cu modelul Ford Fiesta EVO Rally3, tinerii brașoveni conduc detașat în cadrul clasei RC3. Rămânem la o clasă dedicată tot modelelor cu tracțiune integrală, însă cea a grupei H [NAT11], unde Cătălin Ienășel și Călin Fărăgău se poziționează în fruntea clasamentului, la bordul modelului Toyota GR Yaris. La RC5, Eliott Delecour și Mathieu Coppa sunt lideri cu modelul Renault Clio Rally5, în vreme ce la RC5N, întâietatea le revine soților Emanuel și Denisa Resiga, cu un avantaj marginal de doar o secundă în fața perechii Cazacu-Parteni.

Cătălin Ienășel & Călin Fărăgău

Eliott Delecour & Mathieu Coppa

Soții Flaviu și Andreea Stanciu sunt lideri după prima zi în cadrul Trofeului Rally Start, în timp ce Andrei Agapian cu Andrei Lazăr conduc în clasamentul absolut al automobilelor istorice, însă și în cazul lor, avantajul este de doar 1,2 secunde în fața lui Botond Balázs secondat de Patricia Hrincă.

Ziua de duminică a Raliului Harghitei aduce câte trei treceri pe specialele Merești, Sânpaul și Lueta, cu service după primele două bucle. Etapa harghiteană se încheie la ora 21:00, cu Festivitatea de Premiere din Piața Márton Áron.

Fotografii realizate de partenerii media ai evenimentului – RallyPhoto Hunters

Raliul Harghitei powered by Toyota 2024 este un eveniment organizat de Clubul Sportiv Maxx Racing și se desfășoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, cu susținerea Consiliului Județean Harghita, Primăriei Municipiului Odorheiu Secuiesc și a Direcției Județene pentru Sport Harghita

Partenerul de mobilitate al Raliului Harghitei este Euro-Car Trading – reprezentant autorizat al mărcii Toyota în județele Harghita și Mureș

Parteneri: Eurato, Amigo&Intercost, Euro Sangift, Amigo, Magdolna Impex SRL, HaiBike by KeroBike, Hotel Târnava, Woodchink, Csíki Sör, Csiki Csipsz, Viking – Facility Services, General Road Service, All Colors, Eco Charger, Restaurant Sebelin, Euro Ecologic, Berdia, Pavajele.ro, Piktor, TIP-Autoimpex, Instal-all, Memories, Merkus, Kala2, Computer Print, Odorest

Parteneri media: Erdély Sport, Hargita Népe, Autorally.ro, RallyPhoto.ro, Gaga Rádió, WebGurus, UH.ro, KissFM, Star Rádió, Székelyhon, RallyMax.ro