Sebastian Barbu rămâne lider peste noapte la Raliul Harghitei

5 mai 2023 - 8 minute de citit

 

După victoria celei mai lungi probe speciale a zilei dar și a raliului – Bucin, sibianul Sebastian Barbu s-a instalat la conducerea etapei harghitene, păstrându-și poziția și după Super Speciala „Árpád Dietrich”

Pornit printre favoriți raliului dar mai ales ai noului sezon național de raliuri, Sebastian Barbu a stabilit timpul de referință pe cei 28.70 km ai specialei Bucin, trecând linia de sosire cu un timp total de 13m01.8s, acest lucru însemnând o viteză medie de 132.29 km/h. Sportivul sibian a fost urmat la 13 secunde de campionul în exercițiu și câștigător al ultimei ediții a Raliulul HarghiteiSimone Tempestini, în urma acestuia, la alte 15.6s clasându-se colegul său de echipă Bogdan Marișca. Tempestini s-a „răzbunat” pe speciala imediat următoare – Liban – câștigând-o cu un timp total de 5m43.1s și un avans de numai 2.5s în fața liderului Barbu. Reveniți în Odorheiu Secuiesc pentru a-și reîncărca „bateriile”, câștigătorii probelor anterioare au făcut spectacol în fața a mii – dacă nu zeci de mii de spectatori locali și nu numai, însă cel mai rapid s-a dovedit bulgarul Ignat Isaev, prezent în premieră la etapa din centrul țării.

Astfel, după 3 probe speciale și puțin peste 40 de km cronometrați, Sebastian Barbu cu Bogdan Iancu (Škoda Fabia Rally2 evo) conduc formalitățile cu un avantaj decent de 13.6s în fața clujenilor Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu (Porsche 997 RGT), a treia poziție provizorie revenindu-le – pentru moment – lui Bogdan Marișca și Sebastian Itu (Škoda Fabia Rally2), cu un avantaj de sub 10 secunde în fața rapizilor bulgari Ignat Isaev și Alexander Spirov (Škoda Fabia Rally2).

Cu timpi ce i-au clasat pe poziția a 6-a a clasamentului general la finele celor două probe speciale – Bucin și Liban – frații Norbert și Francesca Maior au încheiat prima zi de concurs din postura de lideri la două roți motrice față și clasa RC4, fiind urmați la 48.3s de liderii provizorii ai 208 R2 Cup – Cristian Sugár și Vlad Colceriu.

Soții Răzvan și Manuela Trișnevschi au controlat pe deplin situația grupei N în prima zi a Raliulul Harghite, câștigând prima probă specială – Bucin – dar și pe cea de-a treia – Super Speciala „Árpád Dietrich”, instalându-se la conducere provizorie a ierarhiei dedicate modelelor de grupă N, în timp ce în „tabăra” cealaltă – dedicată unor mașini similare dar ce nu respectă fișa de omologare – adică NAT11, Cătălin Ienășel și Adrian „Dodo” Diaconescu au control deplin asupra clasamentului, având un avantaj mai mult decât confortabil de peste un minut în fața adversarilor.

După primele trei speciale ale etapei harghitene, Ionuț Șimon și Mihail Verdeș sunt lideri la NAT12 dar cu avantaj de doar 15 secunde în fața eroilor locali Jakab Attila și Mag Levente, a treia poziție revenindu-le – pentru moment – invitaților din Ungaria Kristóf Czézinger și Attila Nagy, cei ce ocupă poziția secundă și în ierarhia modelelor cu propulsie – în urma lui Tempestini și Itu – respectiv în fața conaționalilor lor István Pazsitka și Miklós Gyabronka.

În ceea ce privește ierarhia mașinilor cu fișă de omologare Rally5, Reis Suliman și Rareș Badea ocupă prima poziție, fiind urmați de Sebastian Scîrlet cu Andrei Mitrașcă și Andrei Gheorgiu secondat de Andrei Brezoszki – același clasament regăsindu-se și în cadrul cupei monomarcă Clio Rally5 Challenge România. Și dacă tot am amintit de cupe monomarcă, ne îndreptăm atenția către Swift Cup, acolo unde Alexandru Cazacu si George Marcu sunt lideri, însă nu și ai clasei RC5N, căci Antal Bíró și Tamás Sprencz conduc fără probleme. De cealaltă parte, Matei Giban și Octavian Bostan conduc fără probleme în cadrul Cupei Dacia.

După primele trei speciale, Cătălin Ghigea și Călin Fărăgău sunt lideri în Campionatul Național de Raliuri pentru vehicule istorice, în timp ce la primul sezon în noul format, Trofeul Rally2 îi are lideri pe Florian Nițurad cu Mihai Popa.

 

Raliul Harghitei powered by Toyota 2023 este un eveniment organizat de Asociația Club Sportiv Maxx Racing, sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv prin sprijinul Consiliului Județean Harghita și al Consiliului Local și Primăriei Municipiului Odorheiu Secuiesc, Clubului Sportiv Municipal Odorheiu Secuiesc, Direcției Județene de Sport Harghita.

Partener oficial: Toyota Harghita prin reprezentantul local Euro Car Trading

Parteneri: Eurato, HaiBike by KeroBike, Amigo&Intercost, Magdolna Impex, Benedek, Restaurant Sebelin, E-Quad, All Colors, Csíkisör, Csíki Csipsz, Piktor Shop, Berdia, Woodchink, S.Bau – APJM, Hotel Târnava, Viking – Facility Services, Tip-Autoimpex, Kala2, Ademo Renovatie, Euro Ecologic, Merkúr, ePulse, Computer Print, Homoródalmás, Tundra Service, All colors, General Road Service, Levigum, Memories, Pavajele.ro, Odorest

Parteneri media: Székelyhon, Star Radio, WebGurus, Hargitanépe, KissFM, RallyMax, Autorally, RallyPhoto.ro, Erdély Sport, Presztizssport, Udvarhelyi Hírportál, Cool Media Advertising

Evenimentul se desfășoară în conformitate cu toate avizele și aprobările emise de autorități, prin sprijinul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Oltul” al Județului Harghita, Inspectoratului de Poliție Județean Harghita – Serviciul Rutier, Inspectoratului Județean de Jandarmi Harghita, Serviciului Județean de Ambulanță Harghita, SDN Harghita – subsidiară Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, Consiliului Local și Primăriei comunei Lueta, Consiliului Local și Primăriei comunei Mărtiniș și Consiliului Local și Primăriei comunei Feliceni.

 

Biroul de presă,

Raliul Harghitei powered by Toyota 2023